ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Головного управління юстиції у Запорізькій області 19.03.2007 № 28/09 |
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення особистого прийому громадян у Головному управлінні юстиції у Запорізькій області
Зі змінами, внесеними наказом Головного управління юстиції
у Запорізькій області від 25.04.2008 № 346/09
- Особистий прийом громадян у Головному управлінні юстиції у Запорізькій області проводиться з метою сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими громадяни звертаються до управління, відповідно до чинного законодавства.
- Особистий прийом громадян керівництвом Головного управління юстиції у Запорізькій області юстиції здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 18.03.2004 № 26/5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.03.2004 за № 342/8941.
- Особистий прийом громадян начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступниками – начальниками відділів проводиться згідно із затвердженим графіком.
- Заступники начальника управління – начальники відділів проводять виїзні особисті прийоми за місцем роботи чи проживання громадян, у тому числі в позаробочий час.
- Графіки особистого прийому громадян за місцем їх проживання і роботи погоджуються з місцевими державними адміністраціями, адміністрацією підприємств, установ, організацій, у яких буде проведено особистий прийом.
- Про особистий прийом громадян за місцем їх роботи і проживання оголошується не пізніше, ніж за п'ять днів до прийому.
- Особистий прийом громадян проводиться від імені Головного управління юстиції у Запорізькій області. Прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, а також викласти суть питання, з яким він звертається. Якщо з цього питання громадянин вже звертався до Головного управління юстиції у Запорізькій області, то перед початком бесіди вивчаються наявні матеріали.
- Начальник Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступники – начальники відділів, які здійснюють особистий прийом, для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених відвідувачем питань можуть залучити до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів Головного управління юстиції у Запорізькій області або одержати від них потрібну інформацію.
- Усі звернення громадян, подані на особистому прийомі, реєструються в загальному порядку. Якщо вирішити порушене в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то воно розглядається в тому самому порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
- В особистому прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому законом порядку. Особам, які не перебувають у родинних або юридично значимих відносинах з особами, що звернулись на особистому прийомі, забороняється перебувати в приміщенні, де він проводиться.
- У заявника можуть бути витребувані його документи, що засвідчують особу або наявність повноважень на представництво інтересів іншої особи. Відсутність такого документа, згідно з вимогами статті 5 Закону України «Про звернення громадян», є підставою для відмови в прийомі.
- Особистий прийом іноземних громадян та осіб без громадянства здійснюється у загальному порядку, при потребі - за участю перекладача.
- Особи, визнані судом у встановленому порядку недієздатними, на прийом без участі їхніх законних представників не допускаються.
- Прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступниками – начальниками відділів проводиться першочергово.
- Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції Головного управління юстиції у Запорізькій області, то начальник Головного управління юстиції у Запорізькій області або його заступники – начальники відділів, які ведуть прийом, пояснюють йому, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації та установи треба звернутися за його вирішенням, і по змозі надають у цьому допомогу (дають адресу, номер телефону і т. ін.).
- Начальник Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступники – начальники відділів зобов'язані забезпечити особистий прийом усіх громадян у день їх звернення з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку органу чи установи. Несвоєчасний початок особистого прийому та припинення його раніше встановленого часу неприпустимі.
- Особистий прийом громадян у Головному управлінні юстиції у Запорізькій області проводиться згідно з графіком прийому в таких приміщеннях:
- начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області – у приміщенні відділу роботи зі зверненнями громадян Запорізької облдержадміністрації (кімната 104);
- заступниками начальника управління – начальниками відділів – у робочих кабінетах.
- Відділ організаційного забезпечення, документування, контролю та розгляду звернень громадян Головного управління юстиції у Запорізькій області виконує такі функції з організації особистого прийому керівництвом Головного управління юстиції у Запорізькій області:
- забезпечує участь посадової особи відділу в особистому прийомі громадян начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області для реєстрації усних звернень громадян у журналі обліку особистого прийому громадян та виконання доручень начальника управління;
- надає допомогу громадянам у попередньому розгляді проблем, з яких вони передбачають звернутися на особистому прийомі до начальника Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступників;
- за дорученням начальника управління та за зверненнями заступників начальника управління – начальників відділів забезпечує в дні та години прийому кваліфіковану добірку матеріалів з питань, порушених громадянином на особистому прийомі (попередні звернення, матеріали їх розгляду, висновки та інші матеріали, які знаходяться у відділі організаційного забезпечення, документування, контролю та розгляду звернень громадян);
- забезпечує відповідно до чинного законодавства України позачерговий прийом (у дні прийому начальником управління) жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;
- контролює додержання графіку прийому громадян у Головному управлінні юстиції у Запорізькій області, про факти зривів особистого прийому громадян заступниками начальника управління – начальниками відділів інформує начальника Головного управління юстиції у Запорізькій області;
- аналізує практику проведення особистого прийому громадян керівництвом Головного управління юстиції у Запорізькій області.
(пп. г п. 18 в редакції наказу Головного управління юстиції
у Запорізькій області від 25.04.2008 № 346/09) - Заступники начальника управління – начальники відділів Головного управління юстиції у Запорізькій області:
- заповнюють журнал обліку особистого прийому громадян;
- передають матеріали з особистого прийому у відділ організаційного
забезпечення, документування, контролю та розгляду звернень громадян Головного управління юстиції у Запорізькій області для роботи в установленому порядку; - щоквартально аналізують підсумки особистого прийому громадян і подають дані аналізу до відділу організаційного забезпечення, документування, контролю та розгляду звернень громадян, зазначаючи, зокрема, відомості про проведення особистих прийомів громадян за місцем їх проживання і роботи.
- Контроль за термінами виконання рішень, прийнятих начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області та його заступниками – начальниками відділів, здійснюють посадові особи, визначені начальником управління та його заступниками – начальниками відділів.
- У разі якщо особистий прийом громадян начальником Головного управління юстиції у Запорізькій області не може відбутися за графіком через поважні причини, прийом громадян здійснюється посадовою особою управління, яка виконує його обов’язки.
- Посадові особи, які допустили порушення законодавства про звернення громадян, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену чинним законодавством України. До зазначених посадових осіб за неналежне виконання службових обов'язків з розгляду звернень громадян можуть застосовуватись заходи дисциплінарного стягнення.
- Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
(п. 2 в редакції наказу Головного управління юстиції
у Запорізькій області від 25.04.2008 № 346/09)
(п. 14 в редакції наказу Головного управління юстиції
у Запорізькій області від 25.04.2008 № 346/09)