Протягом січня – вересня 2019 року до облдержадміністрації надійшло 4377 звернень громадян, що у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року більше на 58,6% (за 9 місяців 2018 року – 2760 звернень). Це відбулося через зростання кількості заяв від малозабезпечених верств населення про надання матеріальної допомоги на лікування.
За повідомленням відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації, через вищі органи державної влади протягом звітного періоду надійшло 658 звернень, що становить 15% від загальної кількості. У порівнянні з аналогічним показником минулого року їх кількість зменшилась на 7,8% (за 9 місяців 2018 року – 714 звернень або 25,9%).
У зверненнях громадян упродовж звітного періоду було порушено 4729 питань різної тематики (9 місяців 2018 року – 3102).
Найбільш актуальною групою питань протягом останніх років залишається соціальний захист. За 9 місяців 2019 року отримано 3280 звернень цієї тематики або 69,4% від загальної кількості (9 місяців 2018 року – 1402 або 45,2%). Пріоритетним для жителів області було питання надання адресної грошової допомоги на лікування (91,5% від загальної кількості питань цієї тематики). Серед інших були питання призначення та виплати субсидії, отримання соціальних виплат.
Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 367 або 7,8% від загальної кількості порушених питань. Питома вага цих питань у порівнянні з аналогічним показником минулого року зменшилася на 6,2% (9 місяців 2018 року – 434 або 14%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання стосовно незадовільного стану житлового фонду і прибудинкових територій, якості житлово-комунальних послуг, їх тарифної політики та оплати, а також неналежного стану автомобільних доріг.
На третьому місці за актуальністю перебувають питання охорони здоров’я – 199 (4,2%), кількість яких майже залишилася на рівні показника минулого року, проте питома вага зменшилася на 2,1% (9 місяців 2018 року – 195 або 6,3%). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання щодо надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками в рамках державної програми «Доступні ліки», вибору лікаря первинної допомоги, неправомірних, на думку заявників, дій працівників закладів охорони здоров’я.
Серед актуальних у зверненнях громадян слід відзначити питання діяльності місцевих органів виконавчої влади – 94 (2%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 80 (1,7%), освітньої тематики – 71 (1,5%), діяльності органів місцевого самоврядування – 51 (1,1%).
Значна частина звернень надійшла від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки – 1885 звернень або 43% від загальної кількості. Здебільшого ця категорія людей зверталася за матеріальною допомогою для вирішення соціально-побутових проблем та оплати лікування.
З метою підтримки жителів області та вимушених переселенців, які зареєстровані на території області та потребують соціального захисту, у рамках реалізації обласної програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, інвалідів, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах, «Назустріч людям» на 2017 – 2019 роки з обласного бюджету виділено адресну грошову допомогу 2671 громадянину на загальну суму 5,179 тис. грн.
Голова обласної державної адміністрації та його заступники приділяють велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню під час проведення особистих та виїзних прийомів, гарячих телефонних ліній.
Облдержадміністрацією ретельно перевіряються всі звернення, в яких йдеться про недоліки у роботі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. При необхідності такі звернення направляються для перевірки правоохоронним органам.
Загалом за результатами розгляду позитивно вирішено 2262 звернення, що становить 51,7% від загальної кількості.
Для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує постійно діюча гаряча телефонна лінія обласної державної адміністрації, діяльність якої забезпечує Запорізький обласний контактний центр. Протягом першого півріччя 2019 року на гарячу телефонну лінію надійшло 10495 звернень, що на 3,8% більше, ніж за аналогічний період минулого року (9 місяців 2018 року – 10111 звернень).
Крім цього, облдержадміністрацією забезпечено взаємодію з обласним контактним центром щодо оперативного опрацювання звернень, що надходять на урядову гарячу лінію. Протягом звітного періоду з державної установи «Урядовий контактний центр» надіслано на розгляд 17487 звернень, що на 20,6% більше показника минулого року (9 місяців 2018 року – 14501 звернення).
Пріоритетними у зверненнях громадян на гарячі лінії Уряду та облдержадміністрації залишаються питання соціального захисту, комунального та дорожнього господарства, житлової політики та охорони здоров’я.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю