Ухвалена Урядом постанова серед іншого передбачає внесення змін до Примірних положень та регламенту центру надання адміністративних послуг. Зокрема, це стосується введення норми обов’язкового облаштування їх інформаційними терміналами та іншими програмно-технічними засобами самообслуговування громадян. Крім цього, ЦНАПи та територіальні підрозділи мають розміщуватись на першому або другому поверхах будівель і облаштовуватись повним комплексом необхідних засобів доступу до приміщень маломобільних груп населення.
Окремо постанова Уряду врегулювала питання створення та функціонування територіального підрозділу, віддаленого робочого місця адміністратора центру (у тому числі утвореного в об’єднаній територіальній громаді), а також діяльності старост з надання ними адміністративних послуг як адміністраторів віддаленого робочого місця. Зокрема, рішення про утворення територіального підрозділу або віддаленого робочого місця адміністратора центру ухвалюється тим самим органом, що утворював сам центр з надання адмінпослуг, у залежності від потреб населення, що проживає на території населеного пункту чи громади. Віддалене робоче місце адміністратора може бути мобільним – для можливості віддаленого прийому громадян адміністратор має бути забезпечений повним комплексом необхідних технічних засобів.
За повідомленням Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації, наразі в Запорізькій області функціонують 36 центрів з надання адміністративних послуг, серед яких двері для відвідувачів уже відкрили вісім ЦНАПів у об’єднаних територіальних громадах. Крім цього, протягом 2019-2020 років заплановано створити/модернізувати ще 20 центрів з надання адміністративних послуг органів місцевого самоврядування, що стали учасниками Програми «U-LEAD з Європою», яка спрямована на покращення якості надання адміністративних послуг населенню.
Відповідно до норм чинного законодавства діючі центри з надання адміністративних послуг області розташовані на першому або другому поверхах будівель і майже всі облаштовані комплексом необхідних засобів доступу до приміщень маломобільних груп населення.
За підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH» міста обласного значення, а також Чернігівська, Комиш-Зорянська та Гуляйпільська об’єднані територіальні громади, Розівська та Якимівська райдержадміністрації отримали мобільні кейси для надання адміністративних послуг, за допомогою якого маломобільні групи населення можуть отримувати адміністративні послуги, не відвідуючи ЦНАП.
Крім цього, в рамках реалізації Програми «U-LEAD з Європою» центр з надання адміністративних послуг Гуляйпільської ОТГ отримав мобільний офіс, що являє собою спеціальний транспортний засіб, переобладнаний для надання адміністративних послуг.
Загалом на цей час лише ЦНАПи, створені в містах обласного значення, крім м. Енергодар, облаштовані електронними чергами та іншими програмно-технічними засобами самообслуговування громадян.
На цей час завершується об’єднання центрів з надання адміністративних послуг у єдину інформаційну систему. З цією метою облдержадміністрацією реалізується проєкт «Регіональний веб-портал адміністративних послуг Запорізької області». Так, з червня 2019 року в центрах з надання адміністративних послуг розпочалося тестове функціонування регіонального вебпорталу адміністративних послуг Запорізької області. Наразі всі ЦНАПи області отримали доступ до порталу.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю