У Запоріжжі в рамках Регіональної наради з питань підготовки та атестації кадрів вищої кваліфікації відбулося обговорення проекту Концепції розвитку педагогічної освіти. У заході взяли участь заступник голови облдержадміністрації Едуард Гугнін, директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України Андрій Шевцов, ректор Запорізького національного університету Микола Фролов, ректори та проректори з наукової роботи закладів вищої освіти, вчені секретарі та секретарі спецрад закладів вищої освіти, завідувачі аспірантури та докторантури.
Концепція розроблена з метою формування бази підготовки педагогічних працівників нової генерації, забезпечення умов для становлення і розвитку сучасних альтернативних моделей професійного та особистісного розвитку педагогів, які стануть ключовою умовою впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».
- Професія педагога є вкрай важливою у формуванні і моделюванні майбутнього держави. При цьому необхідно враховувати всі наслідки змін, які відбудуться у процесі ліцензування післядипломної освіти. Не менш важливим є вироблення практичного механізму взаємодії вишів та інститутів післядипломної педагогічної освіти у питаннях теоретичної і практичної підготовки педагогічних працівників та підняття престижності, іміджу педагога і умов роботи вчителя, - зазначив директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування МОН Андрій Шевцов.
Учасники наради розглянули питання управління, принципів фінансування і менеджменту, контролю якості педагогічної освіти. Крім цього, було презентовано історію розроблення та основні положення проекту Концепції розвитку педагогічної освіти. Зокрема, питання модернізації вищої освіти, фахової передвищої освіти, педагогічної освіти, практичної підготовки педагогів (педагогічна інтернатура), розроблення моделі педагогічної професії, галузевої системи кваліфікації, вимог до професійного розвитку, нових технологій, підготовки педагогічних працівників за новими перспективними професіями «тьютор», «модератор», «андрагог», а також шляхи набуття і підвищення професійної кваліфікації.
Директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова зазначила, що Концепція розвитку педагогічної освіти вимагає сьогодні від педагога нової компетенції, тому в цьому контексті важливими є професійна підготовка вчителів, концепція післядипломної педагогічної освіти, визначення місця педагогічних коледжів у підготовці педагогічних працівників, створення електронної бази і реєстру курсів підвищення кваліфікації.
На думку ректора ЗНУ Миколи Фролова, після затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти вона має стати основою для створення нормативно-законодавчої бази в системі педагогічної освіти та її ефективної реалізації. Він також наголосив на важливості напрацювання нормативно-правової бази з питань, пов’язаних із післядипломною підготовкою педагогічних працівників, та вироблення механізму реалізації регіонального замовлення на педагогічні спеціальності, що може відкрити можливість абітурієнтам для вступу на бюджетну основу.
У підсумку учасники засідання вирішили налагодити співпрацю та об’єднати зусилля задля плідної роботи у питаннях реформування педагогічної галузі та успішного впровадження Концепції розвитку педагогічної освіти.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю