Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Президент вимагає оперативності у розгляді звернень громадян

7 лютого 2008 - 17:03

Діалог влади та громадян має бути якісно вдосконалений. На цьому Президент України Віктор Ющенко наголосив сьогодні під час наради з головами держадміністрацій, на якій обговорювався стан розгляду звернень громадян, що надійшли до органів державної влади. «Ми добре розуміємо, що мова йде про конституційні права громадян, що виконавча влада, органи місцевого самоврядування повинні на високому рівні забезпечити цей діалог, реакцію на ці звернення і повну ефективну відповідь на негаразди, які зустрічаються в житті наших людей», – сказав Президент.

Відкриваючи нараду, Глава держави повідомив, що у 2007 році до місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування звернулись 4 млн. 462 тис. громадян.

Майже 100 тисяч звернень надійшли до Президента України. Він відзначив, що існує тенденція до зменшення кількості звернень на ім'я Президента. У 2007 році їх надійшло на 23,2 тис. (19,6%) менше, ніж за аналогічний період 2006 року (118,4 тис.).

За його словами, за минулі роки найбільше звернень до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло від жителів Київської, Львівської, Житомирської областей. На ім'я  Президента – від жителів Києва, Донецької та Дніпропетровської областей. Із розрахунку на 100 тис. населення найчастіше до Президента зверталися жителі Києва, Київської, Одеської, Житомирської та Харківської областей.

Віктор Ющенко підкреслив, що зростає кількість повторних звернень. «Найбільший відсоток повторних звернень громадян до місцевих виконавчих органів влади та органів місцевого самоврядування в Київській області –3,3%, Чернігівській, Запорізькій, Дніпропетровській областях – по 1,9%, Крим – 1,7%», – сказав В. Ющенко. На його думку, повторна кількість звернень говорить про те, що органи влади «недопрацювали, не вчинили достатніх вичерпних дій, щоб проблема була знята з порядку денного».

Щодо громадян, які звертаються за допомогою, то, за словами Глави держави, більше третини всіх звернень – від соціально незахищених верств населення. Протягом 2007 року від таких громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло понад 1 млн. 659 тис. звернень. Серед них: від пенсіонерів, ветеранів та інвалідів праці – 1,1 млн. звернень, або 2 401 звернення на 100 тисяч населення (25,1 % від загальної кількості проти 26,0 % у 2006 році); від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 376,5 тис., або 807 звернень на 100 тисяч населення (8,5 % від загальної кількості проти 8,9 % у 2006 році); від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 161,5 тис., або 346 звернень на 100 тисяч населення (3,6 % від загальної кількості проти 3,9 % у 2006 році). Їхня частка у загальній кількості звернень на усіх рівнях складає понад третину (35–37%). На ім'я Президента у 2007 році від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 33,6 тисячі звернень.

Віктор Ющенко наголосив, що його першочергова вимога до керівників облдержадміністрацій –  налагодити продуктивний і систематичний особистий прийом заявників, особливо з найбільш уразливих верств населення (матерів-героїнь, інвалідів, ветеранів тощо).

«Я наполягаю, щоб влада особисто вела діалог із громадою, із людьми, які мають ту чи іншу проблему», – сказав Президент. Він повідомив, що Секретаріатом Президента України зафіксовано порушення графіків особистого прийому громадян посадовими особами у 9 областях України, зокрема, у Закарпатській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Сумській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Чернігівській.

«Графік особистих прийомів Київської міської державної адміністрації взагалі не передбачає прийом громадян Головою КМДА. Я просив би швидко відреагувати на ці речі», – наголосив Віктор Ющенко.

Президент також підкреслив, що вимагає оперативності у розгляді звернень. «Реакція влади має бути вчасною і відчутною. Вимагаю від вас чітко дотримуватися строків, передбачених чинним законодавством на розгляд скарг і пропозицій громадян», – сказав він.

«Я просив би, щоб максимальна більшість відповідей на скарги була підписана вами особисто. Це забезпечує правильне відчуття того, що влада щиро поважає цей діалог», – також підкреслив Глава держави. 

Окремо В. Ющенко звернув увагу, що у кожному третьому зверненні до Президента  – незадоволення правоохоронними органами, забезпеченням законності та правопорядку. Громадяни, за його словами, по суті, шукають захисту від органів, які повинні їх захищати. «Громадяни у своїх зверненнях найчастіше оскаржували судові рішення – кожне восьме звернення, направлене до Президента, скаржилися на неправомірні дії працівників прокуратури та міліції – кожне десяте звернення. Я вимагаю від служб і відомств, які представляють ці органи, адресної реакції, зміни порядку роботи із зверненнями громадян, підвищення особистої відповідальності  у цьому напрямку», – наголосив Глава держави. За словами Президента, кожне десяте звернення стосується неправомірних дій суддів. «Така тенденція вказує на гостру потребу проведення судової реформи, посилення відповідальності суддів, зокрема, через запровадження незалежної системи контролю за здійсненням судочинства», – підкреслив В. Ющенко.

Президент також звернув увагу, що кожне п'яте звернення стосується житлових проблем, починаючи від забезпечення тепло- і водопостачанням, ремонту житла тощо. Також останнім часом проблемою загальнодержавного значення стало припинення будівництва житлових об'єктів і поширення масштабних житлових афер, про що свідчать численні звернення. За словами В. Ющенка, це – критичний сигнал до негайного втручання щодо захисту прав ошуканих людей і недопущення подібних ситуацій («Київвисотбуд», «Еліта-Центр», «ГаличинаБуд», «УкрАзіяБуд»). «Нам потрібні дієві механізми для запобігання таким ситуаціям, і ці механізми повинні бути запропоновані і застосовані владою якнайшвидше», – сказав Глава держави. Гострота житлової проблеми вказує на нагальну потребу реалізувати ініціативу з будівництва доступного житла, переконаний В. Ющенко.

На думку Президента, сьогодні стоїть завдання запровадити новий формат розгляду звернень громадян. Зокрема, йдеться про розширення кількості «гарячих» ліній і створення окремих сторінок на Інтернет-сайтах місцевих органів виконавчої влади.

Віктор Ющенко повідомив, що за результатами наради має намір підписати окремий указ, який дозволить вдосконалити організацію роботи із зверненнями громадян і запровадити нові інструменти моніторингу та контролю. «Я буду надзвичайно задоволений, якщо ми сьогоднішнє засідання завершимо підписанням указу, який приведе деяких людей до відсторонення від займаної посади, а в організації цієї роботи змістить акценти до підвищення відповідальності», – сказав Президент.

У нараді взяв участь виконуючий обов’язки голови Запорізької облдержадміністрації Валерій Черкаска.

 

За матеріалами прес-служби Президента України  

Читайте також

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 361 раз вдарили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 864-го дня війни

Голова Запорізької ОДА Іван Федоров передав 4 позашляховика громадам області

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 371 раз вдарили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 863-го дня війни

В Запоріжжі відкрили регіональний офіс «Зроблено в Україні» для підтримки економіки під час війни

Запоріжжя відвідав тимчасово виконуючий обовʼязки міністра молоді та спорту України Матвій Бідний – обговорили перспективи розвитку спорту в прифронтовому регіоні

В Запоріжжі відзначили кращих поліцейських

Спільна робота Запорізької ОДА, бізнесу та волонтерів: військовим передали велику партію автівок

Як здійснюються лікарняні виплати у 2024 році