З нового навчального року в області розпочато науково-педагогічний експеримент «Розвиток інклюзивного освітнього середовища в Запорізькій області», керівником якого є Голова Благодійного Фонду Порошенка Марина Порошенко. У його рамках у 47 загальноосвітніх навчальних закладах (24 території) відкрито 78 інклюзивних класів для 154 дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами та 20 дошкільних груп з інклюзивною формою навчання. Через кілька місяців від початку навчання облдержадміністрація ініціювала відкриті батьківські збори, щоб з’ясувати їхню думку щодо ефективності експерименту. Місцем проведення заходу обрали Балабинський НВК "Школа І-Ш ступенів - гімназія "Престиж", в якому в молодших класах навчається п’ять учнів з особливими освітніми потребами.
З батьками та педагогами, які забезпечують психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, зустрілися заступник голови облдержадміністрації Едуард Гугнін, директор Департаменту освіти і науки ОДА Тетяна Озерова та фахівці департаменту, керівництво Запорізького району та Балабинської селищної ради.
- Починаючи цей проект, ми запровадили он-лайн анкету для батьків учнів інклюзивних класів, щоб оперативно реагувати на можливі проблеми чи перешкоди на шляху впровадження інклюзії. Ми дуже хвилювалися за результати. Але перші відгуки свідчать, що порядку 80% опитаних підтримують інклюзивне навчання, вважають доцільним навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх школах. Тепер ми хочемо почути вашу думку, ваші побажання до організації навчального процесу, - звернувся до батьків Едуард Гугнін, запрошуючи їх до розмови.
У ході спілкування батьки підтвердили, що позитивно ставляться до створення інклюзивного освітнього середовища в школі, і дякували, що такий проект реалізується саме в нашій області. Адже є велика кількість дітей, що мають певні психофізичні вади, і які не відвідують загальноосвітні навчальні заклади. Великий плюс, на думку батьків, у тому, що в процесі навчання діти отримують психо-корекційну та психо-профілактичну допомогу, мають постійний супровід соціалізації, отримують допомогу в логопедичному супроводі школярів. І це стало доступним не тільки для певних осіб, а абсолютно кожному учню. Також присутні подякували за якісну інформаційно-роз’яснювальну роботу, яка допомогла зрозуміти суть проекту.
Учасників зборів ознайомили зі специфікою своєї роботи і вузькі спеціалісти: логопед, дефектолог, практичний психолог, асистенти вчителів, висловлюючи свої рекомендації та побажання. Спілкування вийшло взаємно цікавим та корисним, допомогло підвищити рівень знань, а отже й розуміння необхідності формування нового суспільного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами як до рівноправних громадян суспільства.
Управління у справах преси та інформації