В освітніх закладах області триває Місячник безпеки життєдіяльності, у ході якого рятувальники спільно з освітянами проводять низку профілактичних заходів під гаслом «Знати, щоб передбачати, передбачати, щоб діяти». Зокрема, в дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах відбулася перша кущова семінар-нарада за участю спеціалістів органів управління освітою, керівників методичних об’єднань, учителів предметів «Основи здоров’я» та «Захист Вітчизни», а також інспекторів підрозділів ДСНС з Пологівського, Запорізького, Вільнянського, Новомиколаївського, Оріхівського, Гуляйпільського районів та м. Запоріжжя.
Одним із пріоритетних напрямків роботи рятувальників та освітян є формування у дітей навичок та вмінь діяти індивідуально й колективно в різних життєвих ситуаціях, бо це основна складова безпечного майбутнього країни. Так, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова відзначила плідну співпрацю у забезпеченні підвищення рівня знань педагогів, які в свою чергу навчають дітей та доносять вкрай важливу інформацію до батьків. Якісним показником її результативності, за словами посадовця, є той факт, що за останні п’ять років не зареєстровано жодного смертельного травмування дітей під час навчально-виховного процесу.
Слухачі семінару пройшли курс забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти, зупинившись на таких моментах як правила евакуації з приміщення, в якому сталася пожежа, порядок дій учителя при пожежі, правила використання первинних засобів пожежогасіння.
Цікаву та вкрай важливу лекцію прослухали педагоги про правила під час виявлення підозрілих та вибухонебезпечних предметів, а також алгоритм дій у такій ситуації. На сьогодні спостерігається тенденція збільшення випадків виявлення громадянами вибухівки. Фахівці наголосили, що дуже важливо постійно нагадувати дітям про правила поводження з вибуховими пристроями. Освітянам наочно продемонстрували приклади, де можуть знаходитися небезпечні предмети. Відомі випадки, коли вибухові пристрої маскують під дитячі іграшки, книжки, предмети тощо. Вибухівку навмисно приховують у речах, дотик до яких може спровокувати детонацію. Головне – не панікувати і в жодному разі не чіпати підозрілий предмет, одразу ж повідомити за телефонами 101 чи 102.
У рамках семінару також порушувалися питання профілактики невиробничого травматизму. Про їх важливість свідчать сумні цифри статистики: якщо з 2002 року кількість загиблих стабільно зменшувалася, то в 2014 знову відбулося зростання цього показника.
Крім теоретичної частини семінару в трьох навчальних закладах відбулися практичні відпрацювання умовних ввідних. Так, у ЗОШ №15 провели відкритий урок з хімії, де вчитель детально розповів учням про 17-й елемент таблиці Менделєєва – хлор, його небезпечність та як діяти у разі загрози. Керівники закладу отримали умовну ввідну, що внаслідок аварії на ЗТМК відбувся виток хлору.
Учні начально-виховного комплексу «Запорізька Січ» продемонстрували роботу рятувальної групи в зоні техногенної аварії: прийоми одягання захисного костюма, протигазу, а також винесли умовно постраждалого із зони зараження.
У загальноосвітній школі №3 згідно з умовною ввідною виникла пожежа на сцені актової зали під час репетиції новорічного заходу. Педагоги вчасно зреагували та повністю відпрацювали алгоритм дій у таких випадках. Вогнеборці, які прибули на місце умовної пожежі, переконались у правильності та своєчасності їхніх дій.
А в дитячому садочку № 36 відпрацювали дії у разі розливу ртуті.
За повідомленням ГУ ДСНС у Запорізькій області, аналогічні кущові семінар-наради відбудуться в Енергодарі, Бердянську та Мелітополі. Аби урізноманітнити спектр відпрацьованих питань, рятувальники запланували умовні ввідні відповідно до природних та техногенних ризиків цих територій.
Управління у справах преси та інформації