Перший заступник голови ОДА Руслан Мовчан та керівник апарату ОДА Зінаїда Бойко ознайомились з роботою ГУ ПФУ в умовах воєнного стану та долучились до засідання круглого столу на тему “Суспільна робота органів місцевого самоврядування області та ГУ Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо надання пенсійних послуг та державних соціальних виплат”.
Керівник ГУ ПФУ Світлана Жмурко зазначила, що екстериторіальний принцип роботи фонду під час війни повністю себе виправдав. Завдяки його впровадженню громадяни можуть отримати необхідні соціальні послуги в зручний час практично з будь-якої точки. На якість обслуговування вплинула активна взаємодія фонду й ЦНАПів. Крім цього, орієнтуючись на потреби споживачів Головне управління постійно розширює перелік дистанційних послуг через «єдину безкоштовну гарячу телефонну лінію», електронну пошту, Портал “Дія”. Наразі на обліку установи перебуває 464 тис. пенсіонерів, 21 тис з них отримують військову пенсію.
-
Пенсійний фонд перейшов в електронний формат і майже 88% користувачів зареєстровані на веб-порталі. Для цифровізації процесу провели велику роботу з надавачами послуг та територіальними громадами. Тримаємо постійний контакт з головами ТГ, а фахівці ГУ ПФУ надають послуги та консультації абсолютно всім, - зазначила Світлана Жмурко.
Учасники круглого столу обговорили особливості функціонування установи в період воєнного стану та першочергові завдання після деокупації Запорізької області. Зокрема внесення змін до постанови № 162 від 26 лютого 2022 р. “Про особливості виплати та доставки пенсій, грошових допомог на період введення воєнного стану, щоб оптимізувати роботу в напрямку виплати соціальних коштів”. Окрему увагу приділили чинному порядку виплат пенсій: на підконтрольних територіях, або в зонах активних бойових дій. Доставку пенсій в готівковій формі, за можливості, здійснює “Укрпошта”. Людям, які наразі перебувають на тимчасово окупованих територіях кошти нараховуються через банківські установи.
-
Після деокупації кількість роботи збільшиться. Від злагодженості спільних дій залежить якість надання послуг. Першочерговим завданням стане відновлення законності, верифікація та ідентифікація осіб, яким нараховувались кошти в період окупації. Разом маємо пропрацювати інформування населення щодо кримінальної відповідальності у разі шахрайських дій та неправомірного отримання коштів. Крім цього, роз’яснити основні алгоритми роботи, зокрема можливість отримання пенсійного забезпечення через відділення Ощадбанку, - наголосив Руслан Мовчан.
З метою додаткового інформування населення про можливості отримання пенсії альтернативними шляхами, перший заступник очільника ОДА дав доручення головам районних адміністрацій щодо розповсюдження спеціальних інформаційно-роз’яснювальних матеріалів. Вони допоможуть населенню отримувати актуальну інформацію щодо послуг пенсійного фонду як на підконтрольних, так і на деокупованих територіях.
Руслан Мовчан наголосив на необхідності підготовки всіх ЦНАПів до роботи враховуючи загрози сьогодення, розміщення в залах переліку найближчих укриттів, забезпечення аудіовізуальних сповіщень про порядок дій у разі виникнення небезпеки. Окремим завданням для керівників є підготовка роботи установ у разі можливих перебоїв з електропостачанням. Крім цього, посадовець зазначив, що центри надання адміністративних послуг мають стати безпечним та комфортним простором. Для фахівців будуть проведені спеціальні тренінги по роботі з населенням, а в закладах будуть працювати професійні психологи.
Користуючись нагодою заступник голови ОДА подякував всім працівникам за злагоджену роботу та вручив нагороди від Запорізької обласної державної адміністрації за багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм та вагомий особистий внесок.
Департамент культури та інформаційної політики