Сьогодні відбулося розширене засідання колегії Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації. Участь у засіданні взяли заступник голови облдержадміністрації Руслан Шиханов та голова постійної комісії з гуманітарних питань Запорізької обласної ради Світлана Македонська.
- Питання, які сьогодні будуть обговорюватися на засіданні колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, є дійсно важливими і актуальними. Зокрема, обласна державна адміністрація ставить пріоритетним і визначає одним із головних завдань для закладів освіти всіх типів і форм власності - створення безпечного середовища для учасників освітнього процесу та розвиток інклюзивних форм навчання, - зазначив Руслан Шиханов, відкриваючи засідання.
На порядок денний було винесено два основних питання, а саме: про безпеку життєдіяльності в закладах освіти, стан об’єктів освітньої інфраструктури області щодо забезпечення надійності та безпеки їх експлуатації та про стан роботи органів управління освітою райдержадміністрацій, сільських, селищних, міських рад щодо формування мережі закладів з інклюзивною освітою, створення належних умов для організації здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.
Значна увага приділяється державою і, зокрема, Першою леді Оленою Зеленською, питанням соціалізації громадян України з особливими потребами, в тому числі здобуттю ними освіти, безбар’єрної доступності їх до закладів освіти. З цією метою у квітні поточного року Кабінетом Міністрів України була схвалена Національна стратегія безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, а у листопаді 2021 розпорядженням голови обласної державної адміністрації затверджений відповідний план заходів у Запорізькій області.
Про систему інклюзивної освіти в області доповідала заступник начальника управління – начальник відділу дошкільної, загальної середньої, спеціалізованої освіти та з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Галина Субота.
За її словами, завдання інклюзивної освіти успішно реалізуються у закладах загальної середньої, дошкільної освіти різних типів Запорізької області. Мережа інклюзивних закладів загальної середньої освіти Запорізької області динамічно розширюється упродовж останніх років.
Аналіз вищезазначеної мережі за останні 5 років засвідчує позитивну динаміку кількості закладів з інклюзивною освітою, а саме: кількість закладів дошкільної освіти (далі – ЗДО) з інклюзивними групами збільшилась у 9 разів (2016 рік - 12 ЗДО, 2021 рік - 113 ЗДО), кількість інклюзивних груп у ЗДО збільшилась майже в 12 разів (2016 рік – 15 груп, 2020 рік – 189 груп), кількість дітей з особливими освітніми потребами (далі – ООП), що здобувають освіту в інклюзивних групах збільшилась майже у 11 разів (2016 рік –45 дітей з ООП, 2020 рік – 483 дітей з ООП), кількість закладів загальної середньої освіти (далі - ЗЗСО), в яких функціонують інклюзивні класи збільшилась майже в 6 разів (2016 рік – 47 ЗЗСО, 2020 рік – 284 ЗЗСО), кількість інклюзивних класів збільшилась у 16 разів (2016 рік – 78 класів, 2020 рік – 1255 класів), кількість дітей з ООП, що здобувають освіту в інклюзивних класах збільшилась у 14 разів (2016 рік – 154 дітей з ООП, 2020 рік – 2215 дітей з ООП). Крім того, у 2021/2022 навчальному році 26 осіб з особливими освітніми потребами здобувають професію в інклюзивних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Перспективи подальшого розвитку інклюзивного освітнього середовища області полягають у модернізації та розширенні мережі інклюзивних освітніх закладів, розвитку мережі інклюзивно-ресурсних центрів, удосконалення регіонального освітнього інклюзивного простору, зокрема консолідація зусиль задля запровадження інклюзивної освіти в закладах професійної (професійно-технічної), вищої та позашкільної освіти.
За результатами обговорення винесених на колегію питань ухвалено відповідні рішення.
Також на засіданні Руслан Шиханов вручив нагороди переможцям та номінантам Тринадцятої Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті», яка відбулася у жовтні 2021 року у Києві.
Департамент культури та інформаційної політики.