Начальник управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрації Вадим Міщанин у приміщенні Запорізького обласного ресурсного Центру Проекту "Місцевий розвиток, орієнтований на громаду" ЄС/ПРООН провів засідання робочої групи «Міжнародна інтеграція та співпраця» Комітету з економічних реформ Запорізької області, на якому обговорено проект пропозицій до загальнодержавної Програми економічних реформ.
В обговоренні взяли участь члени робочої групи, представники головного управління фінансів облдержадміністрації, експерти, науковці.
На засіданні відпрацьовано пропозиції щодо реалізації міжнародних проектів розвитку на території України за підтримки українського уряду та у партнерстві з місцевими органами влади й самоврядування.
За інформацією координаторів Запорізького обласного ресурсного Центру Проекту ЄС/ПРООН Олександра Рябого та Ірини Гребенюк, основною перешкодою в реалізації міжнародних проектів розвитку є невідповідність нормативно-правової бази щодо виконання бюджетних процесів між Україною та країнами європейської спільноти.
Зокрема, згідно з нормами Проекту ЄС/ПРООН фінансування проектів розвитку не завершується із закінченням календарного року. Це дозволяє «перехід» залишків коштів на наступний календарний рік, а не вилучення їх до центральних бюджетів, як це нормативно закріплено в Україні. А це в свою чергу створює прецедент нормативних порушень. Жорстка «прив'язка» в Україні бюджетних коштів до календарного року призвела до того, що Проект ЄС/ПРООН в односторонньому порядку фінансували ремонтно-будівельні роботи на соціальних об'єктах Запорізької області впродовж чотирьох місяців нинішнього року.
Також проведення тендерних процедур в Україні є занадто зарегульованим, що створює прецеденти до порушень національного та міжнародного законодавства.
Головними вимогами Проекту ЄС/ПРООН щодо тендерів є наявність не менш ніж трьох претендентів та визначення граничних цінових показників. Це унеможливлює закупівлю товарів, робіт та послуг за ціною більше, ніж затверджено керівництвом ЄС або ПРООН.
Процедура ж закупівлі за українським законодавством, по-перше, передбачає наявність спеціальних професійних знань щодо проведення закупівель. Відповідна норма унеможливлює контроль громадськості за проведенням тендерів. По-друге, не визначає граничні цінові показники закупівлі, що створює можливість проведення торгів за вищими цінами.
Запорізький ОРЦГ Проекту ЄС/ПРООН з метою стимулювання та підвищення якості реалізації міжнародних проектів розвитку пропонує за прикладом європейської спільноти розмежувати календарний та бюджетний періоди шляхом внесення змін до діючого законодавства та лібералізувати процедуру щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти.
Управління у справах преси та інформації