Новий рік розпочався для облдержадміністрації з приємної події – вручення сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001:2009. Про шляхи та цілі впровадження системи управління якістю в апараті облдержадміністрації журналістів поінформували керівник обласної виконавчої влади Олександр Старух та заступник голови-керівник апарату ОДА Роман Дригинич.
Ефективність влади визначається її спроможністю якнайкраще задовольняти певні соціально-економічні потреби суспільства з використанням оптимальної кількості необхідних ресурсів. Універсальним механізмом забезпечення процесу поліпшення рівня якості послуг, який відповідає вимогам споживачів, визнано систему управління якістю, побудовану за стандартами ISO 9000. Стандарти є абсолютно універсальними та з успіхом використовуються у світі у різних галузях економіки та сферах діяльності, у тому числі в органах влади.
Першу у світі систему управління якістю у суспільному секторі було впроваджено та офіційно сертифіковано за стандартом ISO 9001 у 1995 року в муніципалітеті канадського містечка Сент-Аугустин де Демор. В Японії системи управління якістю діє майже у 90% муніципальних органів.
Таким коротким екскурсом в історію «руху за якісну владу» розпочав презентацію Олександр Старух, зазначивши: «В Україні цей процес розпочався з органів місцевого самоврядування, а саме з Запорізької області. Першим органом публічної влади в Україні, який впровадив та сертифікував систему управління якістю, став Бердянський міськвиконком у 2003 році».
Роман Дригинич як керівник апарату ОДА, де власне і впроваджено систему якості, ознайомив присутніх з її конкретним наповненням. У систему управління якістю включено 18 послуг та 6 груп споживачів, яким ці послуги надаються. За типом їх можна поділити на організаційні, документообіг, кадрові, юридичні, контрольні та технічні. Надаватимуть їх 9 відділів і секторів апарату загальною чисельністю 73 працівника, що більше 70% від його штатного складу.
- Звичайно, це не всі послуги, які надає апарат облдержадміністрації, але ми чітко розуміємо перспективу, над якою нам треба працювати у цьому напрямку, - зауважив посадовець.
Впровадження системи управління якістю є гарантією рівня якості послуг, якого вимагають їх споживачі, шляхом до зниження можливостей для проявів корупції, вирішенням проблеми негативного впливу кваліфікації службовців-початківців, які у своїй роботі керуватимуться виключно чіткими інструкціями, тощо.
Після дворічної підготовчої роботи сертифікаційний аудит системи управління якістю апарату ОДА було проведено ДП «Запорізький центр стандартизації, метрології та сертифікації».
На цей час в Україні 10 з 25 обласних державних адміністрацій та Ради міністрів АР Крим впровадили в своїх апаратах та сертифікували системи управління якістю. Але Запорізька облдержадміністрація першою з них отримала сертифікат відповідності вже оновленому стандарту ДСТУ ISO 9001:2009, який було запроваджено у другій половині 2009 року на заміну попередньому стандарту зразка 2001 року.
- Відповідність органів влади стандартам управління якістю є загальнодержавною політикою. Тому ми вимагатимемо, щоб ця робота проводилася на всіх рівнях, - наголосив Олександр Старух.
Управління у справах преси та інформації