Дошкільна освіта
За 2008 та вісім місяців 2009 року додатково відновлено діяльність 24 дошкільних навчальних закладів, у т.ч. збільшено потужності дошкільної освіти в Запоріжжі, Бердянську, Бердянському, Василівському, Веселівському, К-Дніпровському, Мелітопольському, Оріхівському, Токмацькому та Якимівському районах. Завдяки цьому ДНЗ цих територій прийняли додатково біля 2 тис. дітей. 7 дошкільних закладів за рік прийнято до комунальної власності територіальних громад у м. Запоріжжя, Токмацькому, Гуляйпільському, Пологівському та Чернігівському районах. Відкрито додатково 45 груп у діючих ДНЗ області.
В обласному центрі планується відкрити ще 5 комунальних закладів, які вже відновили статус дошкільних.
На сьогодні із 527 зареєстрованих фактично функціонують 460 дошкільних навчальних закладів, в яких виховується біля 50 тис. дітей, з них понад 43 тис. - у містах.
Перед органами управління освітою всіх районів і міст області поставлено завдання посилити роботу з відновлення статусу та введення в дію дошкільних навчальних закладів, закритих раніше, розірвання договорів оренди по закладах, що використовуються не за призначенням, підвищення ефективності використання площ і потужностей загальноосвітніх навчальних закладів для різних форм дошкільної освіти, врешті – вивчати питання щодо будівництва нових сучасних дитячих дошкільних навчальних закладів.
Загальна середня освіта
1 вересня розпочали роботу 622 заклади комунальної форми власності, у тому числі 370 у сільській місцевості.
Вперше за парти сіли 14634 першокласників (у минулому році – 14325).
Усі загальноосвітні навчальні заклади І-ІІІ ступенів забезпечені навчальними комп'ютерними комплексами та мультимедійними комплектами на 100%. Стан забезпечення навчальними комп'ютерними комплексами ЗНЗ І-ІІ ступенів становить понад 80%. Усі НКК під'єднано до мережі Інтернету. Переважна частина комплексів об'єднані в шкільні локальні мережі, створюються стаціонарні мультимедійні кабінети. В області на тисячу учнів припадає 44,9 комп‘ютера.
Удосконалюється мережа загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку. Напрацьовано досвід роботи закладів нового типу: спеціальні гімназії, колегіуми інтернат ного типу, навчально-виховні комплекси для дітей-інвалідів та дітей, що перебувають під опікою та піклуванням.
До нового навчального року відремонтовано практично всі загальноосвітні навчальні заклади. Продовжується їх підготовка до роботи в осінньо-зимовий період, а саме, ремонт зовнішніх енергетичних мереж, котелень, енергетичного обладнання. Розпочато завезення до навчальних закладів твердого палива.
Навчальний процес у загальноосвітніх навчальних закладах забезпечуватимуть понад 17 тис. педагогічних працівників, його основу складають досвідчені вчителі з відповідною фаховою освітою, практичним стажем роботи понад 20 років, першою та вищою кваліфікаційними категоріями.
Цього року знято гостроту щодо забезпечення педагогічними кадрами навчальних закладів – не залишилося жодної вакантної посади.
Професійно-технічна освіта
Профтехосвіта області працює стабільно: розвивається як у сенсі оптимізації мережі, так і щодо наближення змісту та обсягів підготовки спеціалістів до потреб підприємств-замовників та запитів ринку праці.
Мережа системи професійно-технічної освіти області складає 45 навчальних закладів: центри професійно-технічної освіти – 4; вищі професійні училища – 6; професійні ліцеї – 32; навчальні центри при установах виконання покарань – 2; навчальний центр комунальної форми власності – 1.
На базі двох центрів професійно-технічної освіти функціонують навчально-практичні центри впровадження новітніх технологій професійної освіти.
Здійснюється реорганізація навчальних закладів при установах виконання покарань - усі вони набувають статусу навчальних центрів.
До ПТНЗ області прийнято 7405 учнів, що становить 111,3% від плану.
Вища освіта
У системі вищої освіти регіону продовжується робота щодо приведення у відповідність до вимог Болонської декларації і формування конкурентоспроможної мережі вищих навчальних закладів; забезпечення рівного і справедливого доступу громадян до навчання; забезпечення якості вищої освіти; приведення підготовки фахівців з вищою освітою у відповідність до потреб регіону. Основним у цьому стало забезпечення повного переходу вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації регіону на кредитно-модульну систему організації навчального процесу.
Мережа вищих навчальних закладів складається з 31 закладу освіти, з яких 20 закладів І-ІІ і 11 - ІІІ-ІV рівнів акредитації.
Крім того, два вищих навчальних заклади підвищують кваліфікацію фахівців у галузі медицини та педагогіки.
Управління у справах преси та інформації