Міністерство освіти і науки України оприлюднило розроблені інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2020/2021 навчальний рік. Освітній процес у новому навчальному році має бути організований з урахуванням епідемічної ситуації в регіоні або окремих адміністративно-територіальних одиницях. У рекомендаціях визначено пріоритети роботи інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання в регіонах, що потрапляють до «червоної» зони епідемічної небезпеки. Так, у разі встановлення «червоного» рівня епідемічної небезпеки психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги можуть надаватись дітям з особливими освітніми потребами за допомогою дистанційних технологій. За умови сприятливої епідеміологічної ситуації («зеленого», «жовтого» та «помаранчевого» рівнів епідемічної небезпеки у конкретному регіоні) інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) можуть надавати послуги у звичайному режимі з дотриманням загальних протиепідеміологічних заходів: провітрювання приміщення; візуальної демонстрації дітям правил збереження дистанції, гігієни особистих речей тощо; мінімізації використання спільних речей та іграшок; недопущення харчування дітей з одного посуду. Як зазначає МОН, відновлення корекційно-розвиткової роботи у 2020/2021 навчальному році має розпочатися з аналізу динаміки розвитку дитини, вивчення сильних сторін та позитивних змін, що має стати основою плану корекційно-розвиткової роботи як складової індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами. Довідково. Рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у школах на 2020/2021 навчальний оприлюднено на сайті МОН за посиланням. За матеріалами Міністерства освіти і науки України