Про удосконалення законодавчої бази йшла мова на нараді – семінарі з питань виконання Закону України “Про боротьбу з корупцією” та протидії корупційним проявам в Запорізькій області за участю заступника голови – керівника апарату облдержадміністрації Романа Дригинича, керівників структурних підрозділів ОДА, голів районних виконавчих органів влади, правоохоронців
Відповідно до актів Глави держави та Уряду розпорядженням голови облдержадміністрації затверджено план заходів на 2009 рік щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні “На шляху до доброчесності”.
Але говорити про їхню ефективність ще не доводиться. У 2008 року працівниками уповноважених державних органів складено і направлено до суду 166 протоколів за виявленими фактами порушень Закону України “Про боротьбу з корупцією” (у 2007 – 125), у тому числі стосовно державних службовців місцевих органів виконавчої влади – 14 (8,4 %), посадових осіб органів місцевого самоврядування – 152 (91,6%).
Судами прийнято рішення про притягнення до адміністративної відповідальності 125 державних службовців та посадових осіб (75,3 % від кількості протоколов), 19 справ закрито, у тому числі 11 – за відсутністю складу правопорушення, 2 – за малозначимістю, 6 – через закінчення строку притягнення до адміністративної відповідальності. На розгляді у судах нині знаходиться 22 справи.
З числа осіб, притягнутих судами до адміністративної відповідальності за порушення вимог Закону України “Про боротьбу з корупцією”, 57 (45,6 %) – сільські, селищні голови та їхні заступники, 57 (45,6 %) – секретарі сільських рад та посадовці органів місцевого самоврядування, 6 (4,8 %) – працівники районних державних адміністрацій.
Найбільше правопорушень, пов’язаних з корупцією, скоєно службовцями Бердянського і Приморського районів – по 17, далі йдуть: Приазовський – 12, Вільнянський, Запорізький, Кам’янсько-Дніпровський – по 11, Куйбишевський – 10, Мелітопольський, Новомиколаївський та Оріхівський – по 9, Василівський і Токмацький – по 8, Михайлівський – 7, Пологівський – 6, Якимівський – 5, Веселівський і Чернігівський – по 4, Гуляйпільський – 3, Розівський – 2.
Підстави для зловживань дає недосконале українське законодавство, непрозорість прийняття рішень у державних управлінських структурах, уразливість державної служби до політичних тисків.
Про це, за словами учасників наради, варто говорити на більш високому рівні. Потребує нагального вирішення питання інституційного забезпечення протидії корупції, зокрема, створення спеціалізованого антикорупційного державного органу з повноваженнями щодо провадження досудового розслідування та координації діяльності у цій сфері.
Але є й інший бік медалі. Тільки за кожним четвертим протоколом, складеним про корупційні дії того чи іншого посадовця, судді приймають рішення про притягнення до адміністративної відповідальності. Це означає, що протоколи або поспішно складені, або факт злочину неправильно встановлений.
Учасники наради звернулися до правоохоронних органів з пропозицією частіше проводити своєрідні навчальні семінари зі своїми співробітниками, щоб подібних фактів було якомога менше. Адже за кожним протоколом стоять конкретні люди, які мають відчути, що їх - законослухняних громадян - захищає держава.
Управління у справах преси та інформації