На базі Класичного приватного університету відбувся навчально-практичний семінар для керівників та заступників керівників закладів загальної середньої освіти області «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти»
Т. в. о. начальника управління – начальник відділу інституційного аудиту Вікторія Іванова розповіла про головні задачі та перспективи процесу розбудови системи забезпечення якості освіти України.
Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання діяльності школи, що базується на вивченні освітніх та управлінських процесів. Аудит покликаний допомогти школам стати більш якісними і надалі сформувати та підтримувати культуру якості освіти, що базується на прозорості, інноваційності та партнерстві учасників освітнього процесу. Подібні системи оцінки якості освіти успішно працюють у більшості європейських країн – Австрії, Великій Британії, Норвегії, Данії, Бельгії, Швеції, Чехії, Литві.
Інституційний аудит – це цілком нова для України процедура оцінювання якості освітньої діяльності шкіл. Атестація, яку раніше проходили школи, була спрямована, здебільшого, на формалізований контроль та перевірку. Головна ж місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Якщо атестація показувала школі «що не так», то інституційний аудит має показати «як зробити краще». При цьому, у школи залишається поле для вибору власної стратегії розвитку і шляхів її реалізації.
Під час проведення аудиту освітні експерти звертатимуть увагу як на успішні аспекти діяльності шкіл, так і на ті, де якість освітньої діяльності є низькою та потребує вдосконалення. За результатами аудиту заклад отримуватиме рекомендації, орієнтуючись на які, можливо підвищити рівень освітньої діяльності. Ці рекомендації не є ультимативними та залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення аудиту.
Крім того, інституційний аудит також розглядатиме діяльність закладу в його взаємодії з засновником та місцевою громадою. Тобто, на відміну від атестації, що була зосереджена виключно на оцінці конкретного закладу освіти місцевим органом управління освітою, аудит – це комплексне оцінювання незалежними освітніми експертами умов функціонування закладу (матеріально-технічне, кадрове забезпечення, створення інклюзивного освітнього середовища тощо).
Інституційний аудит здійснює Державна служба якості освіти та її територіальні органи. Для проведення аудитів формуватимуться експертні групи, до яких будуть входити співробітники Державної служби та освітні експерти.
Заступник начальника відділу інституційного аудиту Наталія Лагода розглянула механізми, критерії та індикатори самооцінювання закладу як головної складової внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Також на заході виступили сертифіковані регіональні тренери, які нещодавно пройшли навчання в університеті менеджменту освіти «Національна академія педагогічних наук України», організоване Державною службою якості освіти України: доцент кафедри менеджменту освіти та психології КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Тетяна Кравченко та заступник директора Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 38 Катерина Цілуйко.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю