Указом Президента України Володимира Зеленського наступний навчальний 2020-2021 рік визначено Роком математики. За словами Міністерки освіти і науки Ганни Новосад, останні п’ять років для всієї освітньої спільноти було очевидно, що в Україні поглиблюється проблема з доступом до якісної математичної освіти.
– Очевидно, що року недостатньо, аби виправити всі проблеми з нашою математичною освітою. Але ми можемо впровадити найбільш нагальні й потрібні нашим дітям та освітянам новації, а також закріпити думку про те, що математика потрібна всім, бо вона – про наше щоденне успішне й заможне життя в сучасному світі, – прокоментувала Ганна Новосад.
Запровадження Року математики означає створення спільноти вчителів, управлінців, бізнесу та експертів, які разом працюватимуть над промоцією математичної освіти. Наразі Кабінет Міністрів України має розробити та затвердити план заходів Року математичної освіти в Україні.
Зокрема, документ обов’язково має передбачати:
- впровадження у навчання сучасних практико-орієнтованих засад, у тому числі з використанням ресурсів PISA, підвищення якості навчально-методичного забезпечення вивчення математики, зокрема підручників та навчальних посібників з математики;
- розроблення електронних навчальних ресурсів, спрямованих на розвиток математичної компетентності учнів, застосування математичних інструментів для розв’язання ігрових та стратегічних задач різного рівня складності;
- створення умов для забезпечення сучасного рівня викладання математичних дисциплін, зокрема із застосуванням ефективних технологій формування та розвитку математичної компетентності учнів з урахуванням кращих вітчизняних та міжнародних практик, вивчення та впровадження досвіду держав, які демонструють високі показники з математичної компетентності за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA;
- створення умов для підвищення мотивації здобувачів освіти з успішного оволодіння математичними знаннями і навичками, їх застосування у соціальній, економічній, технологічній, науковій та інших сферах суспільного життя;
- створення у закладах загальної середньої освіти умов для вивчення математики за індивідуальною програмою для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні предмета;
- забезпечення належної організації запровадження з 2021 року обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання з математики;
- проведення конкурсів, олімпіад та інших змагань з математики, спрямованих на розв’язання математичних задач із пошуком нестандартних підходів;
- розширення можливостей для розвитку математичної компетентності учнів, зокрема через мережу математичних гуртків у закладах загальної середньої освіти, закладах позашкільної освіти, проведення літніх математичних шкіл для учнів та вчителів;
- сприяння створенню освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек.
За матеріалами Урядового порталу