Уже рік, як у роботу служби зайнятості введено інститут кар’єрного радника, який здійснює поглиблений індивідуальний супровід безробітних.
Як пояснили в Запорізькому обласному центрі зайнятості, кар’єрні радники є індивідуальними консультантами у пошуку роботи, плануванні кар’єри та підвищенні конкурентоспроможності на ринку праці. Такі фахівці допомагають клієнтам прийняти максимально вигідне рішення для того, щоб особа якнайшвидше змінила місце роботи, повернулася на ринок праці чи започаткувала власну справу. Майже 35 % фахівців центрів зайнятості у Запорізькій області – це кар’єрні радники.
Особа, яка шукає роботу, та кар’єрний радник співпрацюють відкрито та свої очікування і наміри узгоджують на початку співпраці, розробляючи спільний план дій. Фактично індивідуальний план надання послуг є договором про співпрацю. Підписавши договір, громадянин підтверджує серйозність наміру працевлаштуватися або розпочати власну справу та готовність діяти, аби цього досягти.
Завдяки налагодженій роботі кар’єрних радників та клієнтів служби зайнятості (безробітних та роботодавців) за минулий рік працевлаштовано понад 23 тис. безробітних. При цьому третина з них знайшли роботу на першому тижні перебування на обліку, 40% - на першому місяці перебування на обліку.
Інститут кар’єрного радника дозволив знайти баланс між пріоритетами потреб та інтересів клієнта та його зобов’язаннями перед самим собою і потребами ринку праці.
Інститут кар‘єрного радника допоміг змінити монолог на діалог між клієнтом та фахівцем центру зайнятості, які спільно та за взаємною згодою визначають кінцеву мету співробітництва та шляхи її досягнення.
Кар’єрні радники не шукають вакансії, а ставлять вимоги до консультантів роботодавців та рекрутерів щодо оперативного пошуку вакансій для конкретної особи. Тому, за словами фахівців, якість та кількість вакансій, які роботодавці подають до державної служби зайнятості, має удосконалитися.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю