З нового року набирає чинності Закон України «Про соціальні послуги». Законодавчі новації та пов’язані з ними питання виробничої діяльності будинків-інтернатів обговорили на нараді у Департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації з керівниками підвідомчих установ.
Директор Департаменту Світлана Абдурахманова поінформувала учасників про задачі колективів будинків-інтернатів у зв’язку зі змінами нормативно-правової бази, які визначають сучасні напрями їх діяльності, надання соціальних послуг відповідно до потреб підопічних.
Розглянуто також законодавчі аспекти оцінки якості соціальних послуг та організації роботи по проведенню внутрішньої та зовнішньої оцінки якості соціальної послуги стаціонарного догляду в інтернатних установах за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності.
Зокрема, мова йшла про особливості правових основ упровадження внутрішнього і зовнішнього оцінювання послуг стаціонарного догляду в мережі комунальних установ, державні стандарти, які застосовуються для цього, визначення ступеня індивідуальних потреб та складання плану надання послуги стаціонарного догляду.
Значну увагу було приділено обговоренню таких складових оцінювання, як зміст послуги, укладання договору щодо її надання, принципів надання, захисту та безпеки отримувачів, конфіденційності інформації про них тощо.
Керівникам установ було доведено механізм оцінки дотримання стандарту соціального догляду, рекомендовані етапи оцінки, показники кількості та якості послуг. Виходячи з досвіду роботи із зовнішнього оцінювання, спеціалісти Департаменту та залучені фахівці розповіли про особливості процесу в кожній з відвіданих установ, виявлені позитивні й негативні аспекти, дали професійні поради.
Також були порушені проблемні питання, які виникли під час проведення внутрішньої та зовнішньої оцінки якості соціальної послуги стаціонарного догляду. Директори установ отримали відповідні методичні рекомендації, роз’яснення та відповіді щодо розв’язання поточних проблем, пов’язаних з організацією обслуговування підопічних.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю