Упродовж шести днів у Запорізькій спеціалізованій школі-інтернаті «Козацький ліцей» 114 учнів 8-11 класів у складі 23 команд змагалися у фінальному етапі XXVIII Всеукраїнського учнівського турніру юних фізиків. На захід з’їхалися школярі з Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Івано-Франківської, Одеської, Харківської, Хмельницької, Чернівецької областей, а також Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Запорізьку область представили дві команди: «Ліцей № 105» однойменного запорізького навчального закладу та «Квантозаври» - учні Запорізького технічного ліцею та Михайлівського навчально-виховного комплексу ім. Героя Радянського Союзу І.А. Найдьонова.
До складу команди «Ліцей № 105» увійшли: Падалкін Костянтин (капітан), Єлісєєв Павло, Рудь Віктор, Семенченко Поліна, керівник команди - вчителька Крутікова Ірина Олександрівна.
Команду «Квантозаври» представляли: Бородін Ілля (капітан), Кулєшов Іларіон, Картавий Данило, Коротченко Арсеній, Буцулько Лев, керівник команди - викладач Широкорад Дмитро Вікторович.
Фінальний етап турніру складався з двох частин: експериментального туру та фінального фізбою. Журі відмітило, що учні добре володіють навичками та знаннями зі шкільного курсу фізики, а деякі продемонстрували поглиблені знання з предмета.
За результатами фінального етапу учнівського турніру юних фізиків журі прийняло рішення нагородити:
Дипломом першого ступеня:
- команду «Момент імпульсу» (Харківський ліцей № 161, Харківський фізико-математичний ліцей № 27).
Дипломом другого ступеня:
- команду «Этохорошо» (Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара);
- команду «5 хат» (Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 62);
- команду «Ліцей № 27» (Харківський фізико-математичний ліцей № 27).
Дипломом третього ступеня:
- команду «Хорошопоработала» («Рішельєвський ліцей», м. Одеса);
- команду «Ш-кварки» (Харківський університетський ліцей);
- команду «Cyberplanck» (Харківський ліцей № 89);
- команду «Ліцей № 105» (Запорізький ліцей № 105);
- команду «ХНВК № 45» (Харківський навчально-виховний комплекс № 45 «Академічна гімназія»);
- команду «ъьъ» (Український фізико-математичний ліцей Київського національного університету імені Тараса Шевченка);
- команду «Dreamteam» (Долинський науковий академічний ліцей «Інтелект», Долинський академічний гуманітарний ліцей № 6, Долинський науковий ліцей ІІ-ІІІ ступенів № 1 Івано-Франківської області).
Решта команд отримала дипломи учасників турніру. Журі також нагородило дипломами та спеціальними відзнаками переможців у особистій першості.
На згадку про турнір усі учасники отримали сувеніри, які виготовили учні спеціалізованої естетичної школи-інтернату ІІ-ІІІ ступенів «Дивосвіт» (с. Мала Білозерка, Запорізька область).
Значну роботу з підготовки, організації та проведення фінального етапу XXVIII Всеукраїнського учнівського турніру юних фізиків здійснили Департамент освіти та науки облдержадміністрації, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Запорізька спеціалізована школа-інтернат «Козацький ліцей», Запорізький обласний центр художньо-естетичної творчості учнівської молоді, Малобілозерська спеціалізована естетична школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Дивосвіт»
Довідково.
Турнір є командним творчим змаганням школярів, яке полягає у розв’язанні дослідницьких задач та захисті розв’язків у науковій полеміці.
Організаційний комітет турніру кожного навчального року публікує 17 дослідницьких фізичних задач. У команд є кілька місяців на їх розв’язання, після чого вони приїжджають на фінальний етап турніру і представляють свої розв'язки у форматі фізбоїв, де учасниками є три команди: перша виступає доповідачем, друга опонує її розв’язок, а третя рецензує бій у цілому.
Кожна команда змагається у кількох відбіркових групах, виконуючи різні ролі – доповідачів, опонентів і рецензентів. Члени журі оцінюють уміння учасників розв’язувати складні фізичні задачі, презентувати свою роботу та працювати в команді.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю