В Україні загалом та в Запорізькій області зокрема надання якісної соціальної підтримки вразливим категоріям населення, а особливо сім’ям з дітьми, вкрай актуально.
Як розповіли у Запорізькому обласному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, раннє виявлення сімей чи осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, професійна оцінка потреб таких сімей та здійснення соціального супроводу дозволить вирішити складні ситуації або мінімізувати їх наслідки, покращити якість та умови життя.
За станом на 05.11.2019 року в Запорізькій області діє 48 об’єднаних територіальних громад, де запроваджено посади соціальних працівників, які не завжди мають досвід роботи за фахом.
Тому спеціалісти Запорізького обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на базі благодійної організації «Благодійний фонд Карітас» проводять цикл семінарів-тренінгів для підвищення професійної компетентності фахівців з надання соціальних послуг сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, шляхом упровадження інноваційних методик та технологій у соціальній роботі. До заходу також залучені спеціалісти благодійної організації «Культурно-освітній центр «Нова Надія».
У навчанні беруть участь 65 фахівців із соціальної роботи, з них 36 працюють в об’єднаних територіальних громадах. Усі учасники об’єднані в три групи.
Навчальний семінар поєднує основні теоретичні засади соціальної роботи і практичні методи роботи з її технологічними аспектами. За словами фахівців, участь у навчальному семінарі сприяє формуванню знань, умінь, навичок та підвищенню професійної компетентності з надання соціальних послуг сім’ям та особам, які опинилися в складних життєвих обставинах.
Основне завдання семінару-тренінгу - це навчити спеціалістів та фахівців із соціальної роботи, які надають соціальні послуги сім’ям уразливих категорій, технології ведення випадку, а саме: оволодіти його алгоритмом, процедурами, принципами та механізмами; розглянути теоретичні аспекти оцінки потреб сім’ї; охарактеризувати концептуальні засади оцінки потреб дитини та її сім’ї; обґрунтувати оцінку потреб дитини як складову ведення випадку; розглянути форми та методи соціальної роботи, які можуть бути використані в процесі здійснення оцінки потреб та сформувати розуміння доцільності їх використання в різних ситуаціях; сформувати у учасників практичні навички надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю