Голова облдержадміністрації Віталій Туринок провів нараду щодо стану підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери м. Енергодар до роботи в осінньо-зимовий період. Через борги населення та комунальних підприємств у місті існує загроза для вчасного початку та сталого проходження опалювального сезону. У нараді також взяла участь народна депутатка України Юлія Яцик.
– У житлово-комунальному господарстві міста Енергодар склалася проблемна ситуація. Невдовзі вже стартує опалювальний сезон, а рівень підготовки об’єктів дуже низький. Це при тому, що в Енергодарі проживає 53 тисячі осіб і на одного мешканця припадає понад 20 тисяч гривень бюджетних коштів. Це удвічі більше, ніж у всіх сусідніх містах. Хочу почути від керівництва міста достовірну інформацію про всі існуючі проблеми у сфері житлово-комунального господарства та причини їх виникнення. Які конкретні заходи вживаються для забезпечення своєчасного початку та сталого проходження опалювального сезону та отримання споживачами міста житлово-комунальних послуг належної якості, – окреслив проблему Віталій Туринок.
Слід зазначити, що майже 10 років тарифи на житлово-комунальні послуги в м. Енергодар не приводились до економічно обґрунтованого рівня. Останнім часом влада міста та депутати міської ради прийняли низку рішень про встановлення економічно обґрунтованих тарифів. Та споживачі обурені зростанням тарифів і відмовляються сплачувати за комунальні послуги. Через це виникла заборгованість населення перед ТОВ «Місто для людей Енергодар» за послугу з управління житловими будинками в сумі 57 607, 97 тис. грн, за послуги централізованого водопостачання, водовідведення та теплопостачання перед КП «Тепловодоканал» – 7 142,45 тис. грн. Внаслідок цього підприємства, що надають житлово-комунальні послуги, не в змозі у повному обсязі сплачувати за спожиту електроенергію. На підприємстві КП «Тепловодоканал» Енергодарської міської ради існує заборгованість із виплати заробітної плати у сумі 6 061, 42 тис. грн.
Як повідомив Енергодарський міський голова Павло Музика, з 2018 року розпочато реформування комунального господарства міста шляхом створення окремих комунальних підприємств з наданням кожним з них відповідних послуг. Уже в цьому році були затверджені економічно обґрунтовані тарифи. На сьогодні після проведеної активної роботи з населенням оплата за комунальні послуги зросла з 16% у травні до 66% у липні.
За словами Павла Музики, наразі на 100% підготовлено споруди та обладнання водопровідно-насосних станцій, очисні споруди, водозабори та свердловини; замінено магістральні тепло-, водо- мережі; на 100% підготовлено об’єкти соціальної сфери, охорони здоров’я, освіти та культури. Підготовка житлового фонду становить 30,3%.
Юлія Яцик зазначила, що під час її роботи на окрузі було опрацьовано багато зауважень від місцевих жителів.
– Потрібно не лише виконувати якусь роботу, а робити це якісно. Споживач, який буде платити, має право за чинним законодавством на отримання якісних послуг. Рекомендую, щоб бути ближчим до людей, читати соціальні мережі, навіть окремі групи, щоб мати уявлення про реальний стан справ, – додала Юлія Яцик.
Підсумовуючи обговорення, Віталій Туринок наголосив, що спеціально для вирішення цього кричущого питання у місті Енергодар в одній залі були зібрані представники всіх структур і підприємств, які між собою взаємопов’язані.
– Ми визначилися з датами. Першою є 11 вересня, коли відбудеться сесія міської ради. Після цього, впродовж тижня, має бути вирішено питання погашення заборгованості по низці напрямів. Більше часу потребує розв’язання проблеми з обстеженням і ремонтами ліфтів. Сподіваюсь, що всі завдання будуть вирішені в термін, а жителі міста не будуть заручниками обставин. Також вважаю, що у місцевих жителів має бути соціальна відповідальність. Міська влада має продовжувати роботу з місцевим населенням щодо обґрунтування тарифів, – підкреслив Віталій Туринок.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю