У першому півріччі 2019 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшло 458 письмових звернень від громадян. Це на 68 звернень або 17 % більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
Як повідомили в обласному управлінні Держпродспоживслужби, найактуальніша тема, яка хвилювала громадян, – захист своїх прав під час купівлі, обміну чи повернення товарів, у тому числі через мережу інтернет, надання послуг при придбанні металопластикових вікон, меблів, послуг сервісних центрів та житлово-комунальних послуг.
З цього приводу надійшло 280 заяв або 61 % від загальної кількості.
Продовжують надходити скарги на шахрайські дії підприємців, які здійснюють реалізацію ПВХ-конструкцій (вікна, двері тощо) та надають послуги на споживчому ринку міста Запоріжжя і області.
Користуючись довірою громадян, особливо похилого віку, жителів сільської місцевості, суб’єкти господарювання під час укладання договорів надають недостовірну інформацію. Зокрема, пропонують неіснуючі програми пільг по оплаті та встановленню вікон, балконів, дверей, утепленню стін. Під час спілкування на місці також оформлюються кредити. Після отримання певної суми коштів від замовників підприємці зникають, змінюють адресу офісу, вимикають телефони, ігнорують телефонні дзвінки.
Фахівці управління Держпродспоживслужби наголошують, що споживачі мають бути пильними та обачними. Перед тим, як оформити замовлення на послугу, необхідно уважно перевірити інформацію про суб’єкта господарювання, читати договір при підписанні, вимагати розрахункові та інші документи на товар або послуги.
Друге місце за актуальністю посіли питання у сфері безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини. Загалом у цьому році надійшло 99 таких звернень або 22 % від загальної кількості. Споживачі порушують питання якості харчових продуктів та їх безпечності для здоров’я. Зокрема, скаржаться на відсутність повної чи достовірної інформації про продукцію, порушення вимог щодо її маркування, недотримання термінів зберігання та інше.
На третьому місці перебувають питання щодо порушень у сфері санітарного законодавства – 52 або 11% від усіх звернень.
Стосовно дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, карантину та захисту рослин звернулися 27 заявників.
За І півріччя 2019 року за результатами розгляду звернень споживачам було повернуто кошти на загальну суму 93,2 тис. грн за товари або послуги неналежної якості.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю