За словами голови облдержадміністрації, в минулому році жителі регіону мали змогу помітити якісне відновлення автодороги Запоріжжя-Дніпро, ділянки напрямків Василівка-Бердянськ, Запоріжжя-Маріуполь. Всі вони мають гарантію збереження експлуатаційних характеристик на три роки і виконані приватними компаніями, які мають досвід та працюють якісно і швидко.
- Нині проблемних доріг в області ще дуже багато. Тож процес їх відновлення не має припинятись! Зокрема, минулого року на відновлення доріг державного та місцевого значення було витрачено понад мільярд гривень. В поточному році на відновлення та утримання автошляхів регіону передбачено понад 1 мільярд 200 мільйонів гривень. Також збільшено й вимоги — термін гарантії експлуатації зріс до п’яти років. Якість ремонтів доріг насамперед залежить від відповідальності підрядника, його вмінь та можливостей: наявності сучасної техніки, асфальтобетонних заводів, кількості працівників і так далі. Не менш важливо і починати ремонт автошляхів не у вересні, як це було свого часу, а на весні. Тому в грудні 2018 року було створено ДП «Місцеві дороги Запорізької області». І в лютому 2019 року через систему електронних закупівель «Prozorro» було розміщено перші оголошення про закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення в районах Запорізької області. Станом на 15 квітня 2019 року таких оголошень було вже 48. І нині перші тендерні процедури через систему електронних закупівель «Prozorro» вже проведені, а відновлення доріг вже розпочато, як і планувалось — щойно настали сприятливі погодні умови. Проте, дороги шести районів Запорізької області опинились у пастці жадібності та інтересів ДП «Запорізький облавтодор». Адже за умови відсутності подачі цим підприємством скарг до Антимонопольного комітету України, ремонті роботи у районах можливо було розпочати вже наприкінці березня, — підкреслив голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.
Як повідомив очільник регіону, для участі у торгах, які були оголошені ДП «Місцеві дороги Запорізької області» через систему електронних закупівель «Prozorro» на закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення в районах Запорізької області, ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» було подано 15 заявок.
За результатами розгляду тендерних пропозицій ДП «Запорізький облавтодор» рішеннями тендерного комітету ДП «Місцеві дороги Запорізької області» з обґрунтованих причин було відхилено всі 15 заявок ДП «Запорізький облавтодор».
Серед основних причин відхилення тендерних пропозицій: неякісна підготовка тендерної документації, значна заборгованість з обов’язкових платежів, порушення провадження у справі про банкрутство підприємства.
На рішення щодо відхилення тендерних пропозицій ДП «Запорізький облавтодор» подано 7 скарг до Антимонопольного комітету України, а саме по:
- Запорізькому району (очікувана вартість – 1 798,6 тис. грн та 2 458,6 тис. грн);
- Михайлівському району (очікувана вартість – 2 290,6 тис. грн);
- Гуляйпільському району (очікувана вартість - 2 995,7 тис. грн);
- Чернігівському району (очікувана вартість - 1 984,6 тис. грн);
- Токмацькому району (очікувана вартість - 3 412,4 тис. грн);
- Вільнянському району (очікувана вартість – 4 010,6 тис. грн).
Костянтин Бриль підкреслив, що із семи скарг АМКУ було прийнято до розгляду 6. Адже скаргу по Михайлівському району було відхилено одразу.
- У зв’язку з подачею ДП «Запорізький облавтодор» зазначених скарг до Антимонопольного комітету України, початок виконання ремонтних робіт за вказаними шістьма районами Запорізької області буде відкладено щонайменше на місяць. Слід зазначити, що на сьогодні, антимонопольним комітетом України було відмовлено ДП «Запорізький облавтодор» у задоволенні всіх поданих скарг. Не варто забувати і про низькі темпи виконання робіт ДП «Запорізький облавтодор». У 2018 році згідно з договорами між ДП «Запорізький облавтодор» та департаментом капітального будівництва ОДА на суму майже 150 мільйонів гривень, виконання склало лише – 45 мільйонів гривень. Це в кінцевому результаті призвело до не освоєння майже 21 мільйона гривень коштів субвенції, — наголосив голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.
На сьогодні на автодорогах державного значення темпи виконання ліквідації ямковості підрядною організацією ДП «Запорізький облавтодор» вкрай низькі. Це відбувається через відсутність сучасної техніки, кредиторської заборгованості за поставлені будівельні матеріали, суттєве зменшення кількості дорожніх працівників. В підсумку це і створює невдоволення зі сторони учасників дорожнього руху.
Більш того, тим працівникам, які ще залишилися працювати на підприємстві, не платять заробітну плату (існує заборгованість за 4 місяці).
Слід зазначити, що через неефективні управлінські рішення керівника ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» Андрія Коцура на підприємстві суттєво погіршився фінансовий стан. Тож, облдержадміністрація вже звернулась до Уряду, Мінінфраструктури та ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» стосовно питання відповідності тимчасово виконуючого обов’язки директора ДП «Запорізький облавтодор» Андрія Коцура займаній посаді, а також його професійної компетентності у вирішенні поставлених завдань.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю