З початку 2019 року ПАТ «Запоріжжяобленерго» створило передумови для вибуху соціальної напруги серед споживачів електричної енергії. Адже нарахування за електроенергію, які отримують побутові споживачі, сягають тисяч, а в деяких випадках десятки тисяч гривень, які у більшості є некоректними та безпідставними. Крім цього, у зв’язку з наявністю так званого «боргу» обленерго розсилає «попередження про припинення електропостачання», хоча у більшості випадків вони залишаються лише попередженнями. Щоб домогтися правди, споживачі вимушені годинами стояти у величезних чергах в абонентські служби просто на вулиці.
Згідно з коментарями керівництва ПАТ «Запоріжжяобленерго», некоректні нарахування за електроенергію пов’язані, передусім, з упровадженням реформи на ринку електроенергії та нових програмних продуктів, у зв’язку з чим при конвертації баз даних споживачів відбувся програмний збій, внаслідок якого низка показів, які передали споживачі, були викривлені, а вже на їх підставі автоматично були розраховані некоректні суми до сплати.
ПАТ «Запоріжжяобленерго» пропонує споживачам у разі виявлення некоректних нарахувань за спожиту електричну енергію передавати свої реальні покази електролічильника, на підставі яких, при формуванні рахунків за наступний розрахунковий місяць, буде проведено коригування/перерахунок суми до сплати, з урахуванням оплати попереднього місяця, або ж до проведення коригування з боку ПАТ «Запоріжжяобленерго» самостійно розраховувати та оплачувати вартість спожитої електричної енергії.
З приводу цієї ситуації заступник голови облдержадміністрації Андрій Антонов повідомив, що проблема з некоректними нарахуваннями за електроенергію є не новою. З початку року до облдержадміністрації почали масово надходити скарги від споживачів електроенергії на дії енергорозподільної компанії (за три місяці цього року надійшло більше 600 скарг). Майже всі вони стосуються завищених нарахувань за електричну енергію. Крім цього, до облдержадміністрації надходять звернення від голів райдержадміністрацій, сільських рад та навіть народних депутатів з приводу незаконних дій ПАТ «Запоріжжяобленерго». Такі дії оператора системи розподілу призводять до соціальної напруги серед жителів області, адже наявність навіть незначного боргу є приводом відмови для призначення субсидії. Відповідно до Положення про порядок призначення житлової субсидії, затвердженого постановою КМУ від 21.10.1995 № 848, якщо громадянин вчасно не сплачує за комунальні послуги та заборгованість складає більше 340 грн., його позбавляють права на отримання субсидії до погашення заборгованості. У випадку погашення, реструктуризації або скасування боргу за рішенням суду, або постачальника комунальних послуг за зверненням споживача можливе подальше призначення субсидії.
- Можу припустити, що такі дії ПАТ «Запоріжжяобленерго» пов’язані з прямою вказівкою одного з олігархів країни, проте, як завжди, у всіх негараздах прийнято звинувачувати діючу владу та Президента, - підкреслив, коментуючи ситуацію, заступник голови облдержадміністрації Андрій Антонов.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю