Питанню формування спроможної мережі закладів освіти в ОТГ в умовах освітньої реформи був присвячений черговий семінар для представників громад, який відбувся у Запорізькому центрі розвитку місцевого самоврядування, створеному за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону України.
Вітаючи учасників семінару, керівник апарату облдержадміністрації Зінаїда Бойко наголосила на необхідності підтримувати спокій та соціальну рівновагу на територіях в умовах введення воєнного стану.
- Зараз кожен із вас потрібен на своєму місці та має робити все можливе, щоб підтримати жителів своє громади. Держава змінюється і багато в чому це залежить від нас з вами. Реформа децентралізації визнана не тільки в державі, а й зарубіжними експертами як одна з найкращих. Однак подальші результати розвитку залежать і від рівня освіти, яка активно підтримується на державному рівні. На наступний рік, як повідомив Президент Петро Порошенко, у державному бюджеті передбачено 3 млрд. грн.. на оснащення опорних закладів, придбання шкільних автобусів, забезпечення шкіл інтернетом. Тож можна констатувати, що на сьогодні ми маємо ресурси для розвитку, - повідомила Зінаїда Бойко.
Директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова підкреслила, що залишилося три роки на оптимізацію системи шкільної освіти. Запорізька область не є лідером за створенням опорних навчальних закладів. На сьогодні в області функціонують 22 опорних навчальних заклади і 21 філія.
На думку експерта з питань освіти Центрального офісу реформ при Мінрегіоні Сергія Дятленка, у керівників відділів освіти, заступників голів з гуманітарних питань, директорів шкіл не вистачає бажання, сміливості та знань, як донести необхідність упровадження реформи освіти до батьків, учителів і депутатів.
Учасники семінару у ході навчання приділили увагу заходам, спрямованим на полегшення адаптації дітей у новій школі та колективі, розглянули, які виникають хвилювання у вчителів при оптимізації, чого побоюються директори та батьки.
Експерт пояснив, на що виділяється освітня субвенція та яким чином вона буде формуватися в наступному році. Присутні мали можливість оцінити дефіцит чи профіцит субвенції для кожної ОТГ за наведеною таблицею розрахунків. Окрім визначення позитивних моментів від оптимізації шкіл для всіх зацікавлених осіб - батьків, учнів, учителів, директорів шкіл – було надано пояснення методики формування спроможної освітньої мережі в ОТГ. На конкретних прикладах різних ОТГ України Сергій Дятленко навів різні можливі варіанти розвитку освіти відповідно до реформи, але за однієї умови - бажання бути причетним до прийняття рішень розвивати території.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю