Голова облдержадміністрації Костянтин Бриль провів зустріч з представниками Європейського інвестиційного банку та керівництвом філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» щодо можливих перспектив оновлення рухомого складу залізниці за підтримки інвесторів.
За словами заступника економічного радника Європейського інвестиційного банку з питань стратегічних залізниць Пірса Вікерса, залізничним транспортом в Україні перевозиться близько 350 мільйонів пасажирів за рік. Значна частина з них користується послугами приміського залізничного транспорту. Для забезпечення належної якості цих послуг необхідно оновлення пересувного складу залізничного транспорту та відповідно навчений персонал. За однією з умов Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом у наступні вісім років наша держава має втілити реформу, пов'язану з покращенням перевезень на залізничному транспорті. Відповідно, місцева влада буде зобов'язана запровадити послуги належної якості з регіональних перевезень на місцях.
Це можливо здійснити за підтримки Європейського інвестиційного банку за кількома моделями. Та насамперед слід визначитися з майбутнім фінансуванням та підтримкою представництва держави на місцях. Представники банку навели приклад, коли в багатьох країнах ЄС державні компенсації передбачені не лише для пільгових категорій громадян, а для всіх пасажирів.
У свою чергу, Костянтин Бриль нагадав, що в минулому році Запорізький регіон посів друге місце в країні за обсягом компенсацій, наданих залізниці за перевезення пільговиків.
Учасники зустрічі також приділили увагу напрямку регіональних перевезень. Як наголосили фахівці, для пасажирів більш важливими є поїздки на короткі відстані. Зазвичай люди надають перевагу залізничному транспорту, який є більш комфортним та економним, якісним та швидким у порівнянні з автомобільним.
Директор регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Микола Кужавський повідомив, що Запорізьку область нині обслуговує близько 90 вагонів та 11 рухомих складів. Це третина наявного транспорту Придніпровської залізниці. Для оновлення найбільш прийнятним варіантом є модель спільної власності пересувного складу залізничного транспорту між представниками державної влади на місцях та залізницею.
Костянтин Бриль зазначив, що нині необхідно створити робочу групу, яка досконало вивчить ситуацію та наявні пропозиції.
- Ця робоча група має відпрацювати всі нюанси питання. Розумію, що ми не побачимо негайного результату цієї роботи. Він стане помітним лише за вісім років. Проте хтось має починати працювати з реформами на місцях. Представники Придніпровської залізниці в найкоротший термін повинні розробити пілотний проект, який ми в підсумку представимо на погодження на загальнодержавному рівні. Проведену з інвесторами зустріч можу назвати дуже перспективною. Тим більше, що в розвитку залізниці зацікавлені не тільки власники та держава, а насамперед наші громадяни, - наголосив голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю