Запорізьку область з робочим візитом відвідали представники Європейського фонду освіти у складі фахівця з питань залучення приватного сектору до професійної (професійно-технічної) освіти Дідьє Желіберта та асистента проекту Європейського фонду освіти з розвитку навчання на робочому місці Інни Дергунової. У рамках співпраці з питань запровадження елементів дуальної форми навчання вони відвідали підприємства – замовників кадрів АТ «Мотор Січ» та ПАТ «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» та заклади освіти «Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти», «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище».
Директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова у ході прес-конференції на ПАТ «Запоріжсталь» відзначила, що стратегічно важливою технологією організації навчального процесу у закладі професійно-технічної освіти є дуальна система навчання, суть якої полягає в паралельному навчанні учнів у освітньому закладі та на підприємстві. В основу цієї системи покладено принцип взаємного зв’язку теорії з практикою, що дозволяє учням знайомитися з виробництвом, засвоювати прийоми та навички роботи на робочих місцях підприємств.
Дідьє Желіберт відмітив, що професійна освіта ХХІ століття – це, насамперед, інноваційні освітні технології у поєднанні продуктивної співпраці з підприємствами - замовниками кадрів, новаторська організація навчально-виробничого процесу, залучання до навчального процесу і активна співпраця його учасників – педагогічних працівників, учнів та роботодавців.
Завданням сучасної професійної (професійно-технічної) освіти, як зазначив директор державного навчального закладу «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище» Олександр Олійник, є підготовка кваліфікованих робітників і молодших спеціалістів, здатних до швидкого реагування на потреби ринку праці, а також навчання в умовах стрімких змін, що відбуваються у світі. Навчальний заклад забезпечує учнів теоретичними знаннями, достатньою професійною орієнтацією та наступним працевлаштуванням. Учні за дуальною системою набувають міцні знання й стійкі професійні прийоми та навички роботи.
Директор державного навчального закладу «Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти» Володимир Полухін зазначив, що дуальна система навчання передбачає соціалізацію учнів через забезпечення послідовності професійного навчання та більш ефективною підготовкою випускників професійно-технічних навчальних закладів до виробничої діяльності та гарантованого працевлаштування.
Заступник начальника управління, яка опікується професійною (професійно-технічною) освітою в Департаменті освіти і науки облдержадміністрації Валентина Хіврич зазначила, що перед професійними закладами та підприємствами ставиться спільне завдання – рівень професійної компетенції і підготовки кваліфікованих робітників не повинен поступатися рівню працівників підприємства.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю