Зовнішнє незалежне оцінювання 2016 року продемонструвало недостатній рівень знань дітей, які закінчили школи у сільській місцевості. Так, статистика показує, що більша частина дітей, які закінчили сільські школи, здають ЗНО з усіх предметів на початковому та середньому рівні, тобто від 1 до 6 балів за 12-бальною системою. В містах, навпаки, більше половини дітей здають ЗНО на достатній та високий рівень – від 7 до 12 балів, що демонструє очевидний розрив між якістю освіти в селах та містах. Така ж тенденція в якості навчання спостерігається між звичайними середніми загальноосвітніми школами та закладами вищої категорії – ліцеями, колегіумами, гімназіями тощо.
Результати цьогорічного ЗНО у Запорізькій області продемонстрували, що учні середніх загальноосвітніх шкіл набагато частіше не здатні подолати мінімальний поріг результатів іспитів, аніж випускники гімназій, ліцеїв, колегіумів, та інших спеціалізованих шкіл.
За даними Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, на екзамені з української мови не змогли продемонструвати мінімальний рівень знань близько 12,5% учнів середніх загальноосвітніх шкіл, в той час, як серед випускників ліцеїв, гімназій та колегіумів лише 2,5% учнів. Історію України серед вихідців середніх загальноосвітніх шкіл та спеціалізованих навчальних закладів не здали 17,2% та 5,9% відповідно. Не мають достатніх знань з математики близько 28,5% учнів звичайних шкіл, та 5,6% представників закладів вищої категорії, з хімії – майже 36% та 8% та біології – 15% та 6% відповідно. Подібна ситуація також з такими предметами, як географія, іноземні та російська мови.
Це говорить про низьку якість викладання в малокомплектних загальноосвітніх школах і означає, що дітям, які закінчили звичайні навчальні заклади, як правило, в декілька разів складніше успішно скласти ЗНО з основних предметів для вступу у вищі навчальні заклади, ніж у їхніх однолітків.
- Рейтинги за результатами ЗНО – це досить суб’єктивна оцінка, адже у великих містах, де діти отримали високі результати, зосереджено значно більше спеціалізованих закладів освіти. Тому очевидною є різниця між якістю освіти в містах і селах. Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти, підвищення якості освітніх послуг здійснюється реформування в системі освіти, - наголосила директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова.
Довідково: результати ЗНО в цілому по Україні показали, що українську мову випускники міських шкіл на достатній та високий рівень – від 7 до 12 балів здають 68,3 % дітей, історію України – 44,9 %, математику – 56,4 %. Для порівняння, в сільській місцевості за тестування з історії України отримують від 1 до 6 балів за 12-бальною шкалою 77,5 % дітей, математику на початковий та середній рівні здали 72,3 % дітей, а українську мову – 62,7%.
Управління у справах преси та інформації