Робота із зверненнями громадян є одним із пріоритетів у діяльності обласної державної адміністрації, що дозволяє забезпечувати прямий зв'язок із жителями області, виявляти найбільш болючі проблеми, відчувати настрої суспільства.
За повідомленням відділу роботи із зверненнями громадян апарату ОДА, за перше півріччя 2016 року до облдержадміністрації надійшло 1775 звернень (1 півріччя 2015 року – 1274).
Від вищих органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання надійшло 447 звернень, зокрема: з Адміністрації Президента України – 262 звернення, Кабінету Міністрів України – 108, міністерств та відомств – 47, Верховної Ради України – 30.
В облдержадміністрації проводиться постійний моніторинг питань, що порушуються у зверненнях громадян, і вживаються необхідні заходи щодо скорочення можливих повторних звернень. За звітний період надійшло сім повторних звернень (0,4 % від загальної кількості).
Особливу увагу також приділено вирішенню проблем, з якими зверталися громадяни пільгових категорій: ветерани війни та праці, учасники бойових дій, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, члени багатодітних родин, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Загальна кількість звернень від найменш соціально захищених категорій громадян становить 587 одиниць або 33,1 %.
У зверненнях громадяни порушили 2228 питань різної тематики (1 півріччя 2015 року – 1814 питань).
Упродовж останніх років найбільш актуальними залишаються звернення соціального спрямування. Всього в першому півріччі 2016 року отримано 628 звернень цієї тематики або 28,2 % від загальної кількості (1 півріччя 2015 року – 402 або 22,2 %). Проблеми, які найчастіше порушувалися у зверненнях соціального спрямування, стосувалися оформлення житлових субсидій, призначення та вчасної виплати різних видів соціальної допомоги. Вимушені переселенці висловлювали обурення з приводу призупинення та затримки виплати їм щомісячної адресної соціальної допомоги, відмови виконавчими комітетами місцевих рад проставляти відмітки про реєстрацію місця проживання у довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Численними залишаються проханням надати гуманітарну та матеріальну допомогу, у тому числі на лікування.
Друге місце за актуальністю, як і в минулому році, посідають питання житлової політики – 280 звернень або 12,6 % (1 півріччя 2015 року – 298 або 16,4 %). Громадяни порушували питання з приводу поліпшення житлових умов, передачі житлових будинків, гуртожитків до комунальної власності, кредитування житлового будівництва.
Також відмічається збільшення числа звернень з питань медицини (225 звернень або 11,2 % проти 179 у 1 півріччі 2015 року), які посідають третє місце за актуальністю. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежного функціонування лікувальних закладів, неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я, відсутності вакцин для проведення імунопрофілактики.
На 55,7 % збільшилась кількість звернень з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади. Як свідчать аналіз, проблемними у відносинах з місцевою виконавчою владою для багатьох заявників були питання щодо розгляду документів для призначення субсидії, зокрема через зволікання з їх опрацюванням; оскаржувались неправомірні дії посадових осіб, насамперед працівників районних управлінь соціального захисту населення.
Зростання на 51% кількості звернень з питань державного будівництва, адміністративно - територіального устрою пов’язане з утворенням територіальних громад.
За територіальною ознакою найбільше звернень до облдерж-адміністрації у першому півріччі 2016 року надійшло від жителів Комунарського та Шевченківського районів м.Запоріжжя, м. Мелітополя, а також Кам’янсько-Дніпровського, Василівського, Оріхівського та Запорізького районів.
Усі звернення, що надходять до облдержадміністрації, ретельно розглядаються, викладені в них факти перевіряються. На контролі в облдержадміністрації у першому півріччі 2016 року перебувало 1367 звернень, що становить 77 % від їх загальної кількості. За звітний період позитивно вирішено 331 звернення або 18,6 % (1 півріччя 2015 – 142 або 11,1 %).
Відповідно до вимог оновленого Закону України «Про звернення громадян» забезпечено функціонування електронної пошти для відправлення звернень громадян в електронній формі gromada@zoda.gov.ua та впроваджено спеціальну форму, яка функціонує на офіційному веб-порталі облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян». Протягом першого півріччя 2016 року до облдержадміністрації надійшло 139 електронних звернень.
Крім цього, відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації забезпечено взаємодію з Державною установою «Урядовий контактний центр» щодо оперативного опрацювання звернень, що надходять на урядову гарячу лінію. Протягом звітного періоду до облдержадміністрації надіслано на розгляд 14321 таке звернення, що у 2,4 раза більше, ніж за відповідний період минулого року (1 півріччя 2015 – 5897).
Таким чином, у першому півріччі 2016 року Запорізькою обласною державною адміністрацією забезпечено опрацювання та розгляд 16096 звернень усіх форм надходження.
Управління у справах преси та інформації