Запорізький обласний контактний центр підбив підсумки прийому звернень, які надходили протягом I півріччя 2016 року від громадян та фізичних осіб-підприємців за єдиним телефонним номером 0 800 503 508 обласної «гарячої» лінії та через мережу Інтернет (hotline@zoda.gov.ua).
За звітний період до Центру надійшло 3590 дзвінків, що майже вчетверо більше, ніж за аналогічний період минулого року (998).
На питання, порушені у 1793 зверненнях, що не потребували опрацювання органами влади, фахівці Центру надали заявникам консультації, роз’яснення та необхідні довідкові відомості (50% проти 455 у І півріччі 2015 р.).
На розгляд відповідно до компетенції органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, територіальним органам центральних органів виконавчої влади надіслано 1797 звернень (у 3,3 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року (547).
Як свідчить аналіз надходження звернень за територіальною ознакою найбільша кількість дзвінків надійшла від жителів обласного центру – 1364.
Серед районів області до п’ятірки найактивніших увійшли: Чернігівський (345), Кам’янсько-Дніпровський (91), Оріхівський (91), Вільнянський (88) та Михайлівський (87) райони.
Найменша кількість звернень громадян надійшла з Розівського та Великобілозерського районів.
Варто зазначити, що «лідерство» Чернігівського району зумовлено надходженням упродовж звітного періоду 302 звернень (87,5 %) від однієї заявниці, яка відмовляється сприймати надані роз’яснення щодо порядку вирішення її питань у межах чинного законодавства, а категорично наполягає на задоволенні власних інтересів виключно у спосіб, який вона пропонує.
Проте більш точним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідної території.
У розрахунку на 100 тис. населення найчастіше до Центру зверталися жителі Чернігівського (1996), Михайлівського (298), Кам’янсько-Дніпровського (225), Оріхівського (197), Вільнянського (185), Приазовського (167), Новомиколаївського (161) районів, міст Запоріжжя (192) та Токмак (168) (при середньому показнику по області 162 звернення).
Уже традиційно найчастіше громадяни порушували у своїх зверненнях питання житлового господарства (25 %), соціального захисту населення (17 %), комунального господарства та благоустрою населених пунктів (17 %), реформи економіки (10 %).
Більшість звернень надійшли від найменш соціально захищених верств населення: осіб похилого віку, громадян, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Із загальної кількості звернень (3590) майже 19 % спрямовано до виконкому Запорізької міської ради, 7,2% - до Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації, 3,6% - Чернігівській райдержадміністрації.
Оцінюючи взаємодію органів влади і Центру щодо реагування на викладені у зверненнях проблеми, заявники висловлювали подяки (17) за допомогу у вирішенні порушених питань. Надано роз’яснення на 62 % звернень від загальної кількості, задоволено – 27 %.
Про дієвість допомоги громадянам, що надається Центром у взаємодії з органами виконавчої влади, свідчать такі факти.
За зверненням жительки м. Запоріжжя Сіденко І.О. щодо виникнення заборгованості за газопостачання контролером ПАТ «Запоріжгаз» зроблено контрольне зняття показників лічильника газу за вказаною адресою, відповідно до яких було зроблено перерахунок.
Позитивно вирішено питання запоріжанки Галаш О.В. стосовно проведення перерахунку оплати за електропостачання. Персоналом енергопостачальника здійснено перерахунок спожитої електроенергії, де мала місце переплата.
Відновлено освітлення в під’їзді житлового будинку за зверненням жительки м. Запоріжжя Олексієнко А.М.
За зверненням Горбань Т.К. із Запоріжжя відновлено роботу ліфта.
Ці та багато інших прикладів свідчать, що обласний контактний центр став для громадян реальним та ефективним засобом комунікації з місцевими органами влади задля вирішення нагальних проблем, донесення думок і пропозицій з питань, що турбують суспільство, а також отримання консультаційної допомоги.
Управління у справах преси та інформації