Такий висновок випливає з підсумків роботи волонтерської «гарячої» телефонної лінії для учасників АТО. Її було відкрито у травні з ініціативи громадського волонтерського комітету при облдержадміністрації для інформування демобілізованих бійців та військовослужбовців про їх соціальні права, державні гарантії, сприяння у наданні юридичної допомоги, оперативному вирішенні проблемних питань.
За словами старшого оператора Олени П’ятирик, за сім місяців прийнято понад 800 дзвінків. За порадою та підтримкою звертаються не тільки з міст та районів області, але й наші воїни із зони АТО та навіть жителі тимчасово окупованих територій. Найбільше людей цікавлять можливості щодо надання соціальних пільг, знижок на оплату житлово-комунальних послуг, питання санаторно-курортного оздоровлення, безкоштовного професійного навчання та перепідготовки (26% звернень), виділення земельних ділянок та розробка відповідної документації (15%), оформлення статусу учасників бойових дій (14%), механізм отримання матеріальної допомоги (17%), придбання військової форми, амуніції, матеріально-технічне забезпечення наших захисників (10%), консультування з правових питань (10%), захист трудових прав учасників АТО (8%).
Куратор лінії, радник голови облдержадміністрації Михайло Сушко впевнений, що цей соціально-інформаційний проект буде актуальним і наступного року.
- З кожним місяцем кількість людей, які повернулися з війни, буде зростати. Завдання обласної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та всієї запорізької громади – не залишити їх сам на сам з проблемами, допомогти порадою, навчити ефективно використовувати гарантовані державою права. Також «гаряча» лінія стала надійним помічником обласного центру допомоги учасникам АТО, - зазначив громадський активіст.
Із волонтерським проектом плідно співпрацюють волонтери Олена Безединова, Олена Ярошенко, правозахисні громадські організації «Січ», «Чесне Запоріжжя», командування 55-ї окремої артилерійської бригади та багато небайдужих запоріжців.
Управління у справах преси та інформації