З початку року при облдержадміністрації працює контактний центр Запорізької області, який приймає звернення від громадян та фізичних осіб-підприємців за єдиним телефонним номером.
За підсумками роботи у січні - вересні до Центру надійшло 1759 звернень, з яких 588 заяв, 762 консультації, 374 скарги, 22 пропозиції та 13 подяк. Найбільша кількість звернень надійшла з м. Запоріжжя – 713, тоді як з територій області звернулися значно менше, зокрема: з Чернігівського району – 104, Запорізького та Василівського – по 48, Оріхівського – 34, Вільнянського – 30, Гуляйпільського – 25, Мелітопольського – 24, Якимівського – 23, міст, Мелітополь, Бердянськ, Токмак – 44, 28 та 15 відповідно. Крім цього, значну частку складають звернення з інших областей - 506.
Спектр порушених питань стосувався різних сфер життєдіяльності, але найчастіше громадян хвилюють питання комунального господарства та благоустрою населених пунктів, житлового господарства та соціального захисту населення – 274, 251 та 152 відповідно; охорони здоров’я – 51, транспорту та зв’язку – 30 та 38 відповідно, сільського господарства та землекористування – 29, забезпечення законності та охорони правопорядку – 29, освіти, виховання та навчання дітей і молоді – 21.
Прикметно, що проблеми житлово-комунального господарства у їх численних проявах характерні насамперед для м. Запоріжжя.
Питання соціального захисту традиційно стосуються надання матеріальної допомоги, пільг, призначення та перерахунку соціальних виплат, субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, перерахунку пенсій. З ними активно звертаються жителі сільських районів.
Крім цього, одним із факторів великої кількості звернень з питань соціального захисту є активність внутрішньо переміщених осіб, які цікавляться оформленням та виплатою грошової допомоги з державного бюджету, наданням гуманітарної та матеріальної допомоги, наданням житла.
Як пояснив т.в.о. директора центру Сергій Ткачук, всі звернення направляються на опрацювання відповідним органам влади та службам. Так, ураховуючи, що більшість звернень надійшла із Запоріжжя, 409 з них надіслано на розгляд виконкому Запорізької міської ради. Відповідно до компетенції також направлено: Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації – 161, Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації – 112, Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації - 47.
Продовжують надходити повторні звернення, більшість яких викликана невдоволенням заявників отриманою інформацією щодо результатів розгляду та вирішення порушених питань. Усього їх отримано 59.
Основною причиною повторних звернень є позиція заявників, які відмовляються сприймати надані роз’яснення щодо порядку та умов вирішення їх питань у рамках чинного законодавства, а наполягають на задоволенні власних інтересів виключно тим способом, який вони пропонують.
Переважна більшість звернень надходить від найменш соціально захищених верств населення: осіб похилого віку (540), багатодітних сімей, громадян, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Однією з особливостей звернень у липні-вересні стали численні скарги на режим роботи газової служби та неможливість зв’язатися для передачі показників лічильників.
Із загальної кількості звернень (1759) розглянуто 1591, з них по 1228 надано роз’яснення, 363 вирішено позитивно, 168 знаходяться у стадії розгляду.
Єдиний телефон регіональної «гарячої» лінії»: 0 800 503 508.
Управління у справах преси та інформації