Робочою підгрупою під керівництвом директора Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Андрія Антонова визначено стратегічну мету розвитку регіону «Запорізька область – це інвестиційно приваблива територія з розвиненим індустріальним комплексом та інфраструктурою». Цей напрям роботи було презентовано громадськості під час обговорення проекту Стратегії регіонального розвитку області на період до 2020 року.
Для досягнення поставленої стратегічної мети підгрупа визначилась з короткостроковими векторами роботи. Серед них – забезпечення зростання промислового виробництва, розвитку логістично-транспортного потенціалу, підвищення ефективності управління традиційними енергоресурсами при паралельному розвитку альтернативної енергетики, практичного використання і застосування існуючих фінансових інструментів.
Андрій Антонов зазначив, що розвиток промислового потенціалу буде забезпечено через розвиток машинобудівного комплексу області та як наслідок - суміжних галузей, а також за рахунок розвитку і реконструкції інфраструктури регіону.
- Результатом виконання цього завдання стане зростання обсягів виробництва та обсягів реалізації промислової продукції. Звичайно, розвиток промислового комплексу не повинен суперечити вирішенню екологічних завдань, - підкреслив посадовець.
Одним із найважливіших завдань було названо розвиток логістично-транспортного потенціалу, адже область розташована на перетині національних і міжнародних транспортних коридорів.
- Оскільки область є транзитною, є необхідність у розвитку логістики та створенні логістично-транспортних центрів. Розглядається питання створення таких центрів на базі Бердянського морського торгового порту та в Мелітополі, - повідомив керівник робочої підгрупи.
Розвиток логістично-транспортного потенціалу, звісно, неможливий без реформування дорожнього господарства. Тут очікування пов’язані з децентралізацією системи управління та прийняттям нормативних актів, необхідних для передачі на місця доріг загального користування регіонального та місцевого значення. Це забезпечить розвиток конкуренції у виконанні робіт, незалежний контроль, ритмічне фінансування, розвиток концесійних і платних доріг. Також актуальним є розвиток річкових і морських перевезень як найдешевший та екологічно чистий вид транспорту.
Розвиток енергетики робоча підгрупа пов’язує з диверсифікацію джерел генерації енергії, використанням альтернативних видів палива, упровадженням енергозберігаючих проектів, стимулюванням населення до реалізації енергоефективних заходів. Стратегією передбачено збільшення потужності енергогенеруючих підприємств та розробка пілотної електронної Енергетичної карти області.
Також досягнення стратегічної мети буде забезпечено через практичне використання і застосування існуючих фінансових інструментів, а саме: впровадження індустріальних парків, формування банку інвестиційних пропозицій, залучення іноземного капіталу.
Андрій Антонов підкреслив, що на сьогодні банк інвестиційних проектів містить 77 інвестиційних пропозиції загальною вартістю 855 млн. дол.
Управління у справах преси та інформації