За підсумками навчального року Департаментом освіти і науки облдержадміністрації проаналізовано стан реалізації проекту «Рівний доступ до якісної освіти» Програми розвитку освіти області.
За повідомленням заступника начальника управління - начальника відділу загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту Валентини Хіврич, доступом до Інтернету забезпечено 100 % шкіл, у тому числі швидкісним – 94 %, всі органи управління освітою районів та міст налагодили електронну управлінсько-виконавську систему оперативного обміну діловою інформацією. За різноманітними програмами, зокрема «Інтел® навчання для майбутнього» і «Партнерство у навчанні» пройшли навчання всі вчителі області - 14150 осіб, деякі за кількома. Завдяки цьому створено умови для запровадження ідей відкритої освіти.
Так, створено та діють кілька різнопланових веб-ресурсів, електронні курси для учасників освітнього процесу, відкриті ресурси для методичної підтримки та забезпечення взаємодії освітян області, зокрема методичний освітянський портал ЗапоВікі. На базі порталу створено 26 предметних віртуальних спільнот, 11 віртуальних кафедр та центрів ЗОІППО, 11 он-лайн спільнот інших категорій (бібліотекарів, логопедів, інформатизаторів тощо).
Поступово розширюється перелік об‘єктів єдиного інформаційного освітнього простору: формуються бази даних дошкільних, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів; створюється навчальне середовище, зокрема, розробляються електронні посібники для дистанційної освіти учнів і вчителів.
Триває робота над залученням одного з основних трендів розвитку IT-технологій - хмарних сервісів, які дозволяють зберігати і обробляти інформацію на віддалених Інтернет-серверах (у «хмарах») та забезпечують кінцевим користувачам можливість постійного доступу до своїх матеріалів та програмного забезпечення незалежно від місця знаходження.
Проте Валентина Хіврич підкреслила, що проблемою функціонування цих ресурсів є їх різноманітність та різноплановість, слабкий взаємозв’язок між ними, бо відсутнє єдине вікно доступу до них.
Тож основними завданнями для подальшого впровадження ідей відкритого освітнього простору визначено підключення навчальних закладів та кожного навчального приміщення до швидкісного Інтернету; забезпечення кожного учня постійним доступом до мобільного комп’ютерного пристрою; створення у закладах освіти відповідної інфраструктури (сервера, Wi-Fi, технічного обслуговування); розробка електронних навчальних курсів та забезпечення їх функціонування; розробка, накопичення та безкоштовне розміщення електронних освітніх ресурсів навчального призначення; функціонування соціальних мереж навчального призначення для спілкування суб’єктів навчального процесу.
Також освітяни планують розпочати створення електронної освітянської бібліотеки, до якої активно будуть долучатися й професійно-технічні навчальні заклади.
Управління у справах преси та інформації