За участю народного депутата України Ігоря Артюшенка в облдержадміністрації відбулося громадське обговорення на тему «Дорогою реформ: як зміни законодавства вплинуть на життя у регіоні», організоване експертами Реанімаційного пакету реформ.
Координатор проектів РПР Наталія Ватаманюк наголосила, що завдяки тісній співпраці виконавчої влади, громадськості та парламенту протягом року в рамках реалізації Дорожньої карти реформ ухвалено 41 закон, покликаний змінити відносини між владою та громадянами, покласти край корупційним схемам, спростити умови для реєстрації та ведення бізнесу, виробити чесний механізм використання бюджетних коштів. У свою чергу Ігор Артюшенко подякував громадськості за ініціативу та креативність, наголосивси, що з часів Майдану запорізька громада демонструє всій Україні приклад консолідованості у відстоюванні демократичних, державницьких цінностей, здатності до швидкої самоорганізації, об’єднання зусиль заради захисту України.
Про головні принципи побудови суспільного телерадіомовлення поінформував активіст громадського руху «Стор цензурі» Вадим Міський. Це відмова від олігархічної монополії, управління наглядовою радою, що складатиметься з представників парламентських фракцій та інститутів громадянського суспільства, програмна політика на основі вивчення потреб глядачів та слухачів, незалежний фінансовий контроль, регулярний аудит провідними міжнародним компаніями. Зміни торкнуться не лише Національної телекомпанії, але й обласних державних телерадіокомпаній.
За словами співзасновника громадської спілки «Моя дорога» Андрія Мартенса, ще одним важливим напрямком перетворень визначено реформування системи управління та бюджетування дорожнього господарства. По-перше, у цій сфері відбудеться децентралізація. Дороги місцевого значення перейдуть на баланс обласних державних адміністрацій, а згодом, після конституційного розширення повноважень місцевих рад – до громад міст та районів. По-друге, буде реорганізовано «Укравтодор», який лише замовлятиме ремонт та реконструкцію доріг державного значення, а виконувати роботи будуть приватні підрядники під контролем незалежних інжинірингових структур. По-третє, дорожній збір, що входить до вартості пального, буде мати цільовий характер та акумулюватиметься у Дорожньому фонді. Для того, щоб на наших дорогах поменшало ям, потрібні чесна конкуренція, прозоре бюджетне фінансування та жорсткий контроль, особливо з боку громадськості. Це дозволить поєднати міста і села швидкісними автомагістралями, створити до 200 тис. нових робочих місць, сприяти розвитку інфраструктури територій, покращенню якості життя населення, зростанню ВВП до 2% на рік.
Підбиваючи підсумки обговорення, експерти Реанімаційного пакету реформ закликали запорізьких активістів приєднуватися до цієї ініціативи, разом розробляти плани реалізації Стратегії реформ Президента України «2020» на регіональному рівні.
Управління у справах преси та інформації