Голова правління ПАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» Микола Євдокименко поінформував про стан справ та перспективи розвитку підприємства під час апаратної наради, яку провів голова облдержадміністрації Олександр Пеклушенко.
- Україна входить до переліку країн, де за останні роки значно погіршилися показники розвитку автомобільного бізнесу. Якщо в 2008 році українцями придбано близько 620 тис. легкових автомобілів, то в 2012 – лише 220 тис. автівок. Тому особливо страждають вітчизняні виробники, - повідомив Микола Євдокименко.
За його словами, вже цього року в розвитку українського автомобілебудування очікуються позитивні зрушення, адже з 13 квітня набуває чинності спеціальне мито на імпорт в Україну нових легкових автомобілів. Так, спеціальне мито на легкові автівки з обсягом двигуна 1-1,5 літра складатиме 6,46%, а для автомобілів з двигуном обсягом 1,5-2,2 літра – 12,95% незалежно від країни виробництва та експорту. Головна мета цього нововведення – підтримка вітчизняного виробника автомобілів.
- Крім спеціального мита на імпорт іноземних автомобілів також необхідно вирішити питання з утилізаційним збором на автівки. За рахунок цих дій ми зможемо відновити виробництво на «ЗАЗі» до рівня 2011 року. Так, якщо в 2011 році ми виробили близько 60 тис. легкових автомобілів, то в 2012 – 45 тис. одиниць, а цього року плануємо випустити лише 30 тис. автівок. Скорочення виробництва призводить до збільшення витрат, і ми вимушені скорочувати працівників. За умови вжиття всіх необхідних заходів уже в другому півріччі поточного року ми зможемо вийти на повну завантаженість заводу, щоправда, в одну зміну роботи. Вже наступного року очікуємо збільшення виробництва в два рази, - повідомив Микола Євдокименко.
Олександр Пеклушенко переконаний: влада повинна створити всі необхідні умови для функціонування та розвитку українських автомобілебудівних заводів, адже від цього залежить добробут значної частини населення.
- На «ЗАЗі» працюють близько 8 тис. осіб, а для забезпечення його роботи, наприклад, вироблення необхідних матеріалів та металу, обслуговування, працюють ще близько 100 тис. людей. Якщо ж закриється таке підприємство як «ЗАЗ», без роботи залишиться дуже велика кількість людей, що вплине й на роботу малого та середнього бізнесу, і влада цього допустити не може. Тому в Україні буде зроблено все можливе та неможливе, щоб «ЗАЗ» був ще живішим за всіх живих! – підсумував Олександр Пеклушенко.
Управління у справах преси та інформації