Європейська Комісія запропонувала новий набір інструментів, аби стимулювати відкриття світових ринків державних закупівель. Мета цих інструментів, що містяться в пропозиціях Комісії до нового Регламенту ЄС, полягає в забезпеченні чесніших умов роботи бізнесу ЄС на міжнародних ринках. Пропозиції підтверджують традиційну відкритість ринків державних закупівель у ЄС та дають Європейській Комісії інструменти для залучення країн з-поза меж ЄС до переговорів стосовно відкриття їхніх ринків державних закупівель.
Коментуючи пропозиції, Європейський Комісар з торгівлі Карел де Гухт зазначив: «Я твердо вірю в потребу забезпечення вільних торгівельних потоків, і державні закупівлі мусять бути істотною частиною відкритих ринків світової торгівлі. Це добре для бізнесу, добре для споживачів та може забезпечити адекватне співвідношення ціни та якості для платників податків. Нинішні пропозиції створять додаткові інструменти, які ЄС зможе використати в міжнародних переговорах, аби сприяти відкриттю ринків державних закупівель з боку наших партнерів».
Пропозиції до нового Регламенту ЄС містять такі ключові пункти:
Єврокомісія підтверджує високий рівень відкритості державних закупівель в ЄС для учасників з-поза меж ЄС;
Єврокомісія може підтримати рішення відповідних органів ЄС щодо виключення пропозицій на конкурс вартістю в понад 5 мільйонів євро, якщо ці пропозиції містять істотну частку закордонних товарів та послуг, що не покриваються міжнародними угодами. В такий спосіб Комісія прагне стимулювати країни з-поза меж ЄС до взаємного відкриття ринків, закріпленого договорами;
у разі регулярної та серйозної дискримінації проти європейських постачальників у країні з-поза меж ЄС та у разі ухилення цієї країни від переговорів щодо розв’язання відповідних дисбалансів Єврокомісія матиме в своєму розпорядженні механізми обмеження доступу компаній з цієї країни до ринку ЄС. Ці обмеження будуть цільовими та полягатимуть, наприклад, у виключенні пропозицій з цієї країни до тендерів ЄС чи у запровадженні цінових штрафів;
нарешті, пропозиції націлені на підвищення прозорості тих конкурсів у ЄС, які було виграно за підозріло низькою ціною; в такий спосіб Єврокомісія намагається боротися проти нечесної конкуренції, до якої вдаються постачальники з-поза меж ЄС на європейському ринку.