Почали нараду зі святого – підготовки до свята Перемоги, зокрема телефонізації інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни. Керівник запорізької дирекції “Укртелекому” Михайло Лобунов поінформував керівників районів та своїх підлеглих про підсумки наради, яку з цього питання напередодні провів голова облдержадміністрації. У результаті обговорення з представниками державних та недержавних операторів зв”язку вирішено протягом нинішнього року телефонізувати в області 5,5 тисячі інвалідів та учасників війни.
Особливу складність представляють ті ветерани, які живуть у віддалених селах, куди треба прокладати по 2-3 кілометри кабелю зв’язку. Щоб пришвидчити вирішення проблеми, вирішено підключити тут зусилля насамперед операторів мобільного зв’язку. Близько 1000 ветеранів отримають мобільні телефони і матимуть право безкоштовно користуватися ними на певну (до 30-50 гривень) щомісячну суму коштів. Левову ж частку телефонізації бере на себе “Укртелефон”.
Перед керівниками районів та відділень зв’язку поставлено завдання: в четверг 14 квітня, до 17-00, подати до області уточнені списки тих ветеранів, яких необхідно телефонізувати цього року.
Про хід весняно-польових робіт поінформував заступник начальника головного управління сільського господарства і продовольства Михайло Зайцев. Він, зокрема, зауважив, що на півдні вже завершають сівбу ранніх ярих культур, але в ряді районів її невиправдано затягують. Приміром, у Якимівському, Токмацькому, Запорізькому. А за прогнозами синоптиків у ближчі дні спостерігатиметься підвищення температури, а ось опадів не передбачається. Тому варто у ближчі три дні завершити сівбу. Паралельно готувати до роботи системи зрошення.
Не слід забувати, підкреслив доповідач, і про тваринництво, яке нині знаходиться у критичному стані. Корів, наприклад, з початку року зменшилось на 7 тисяч голів. А ось свинарство і птахівництво нарощують виробництво.
Заступник голови облдержадміністрації з питань регіональної політики та АПК Валерій Буцанов загострив увагу на питаннях розрахунків за дизпаливо, яке може подорожчати, кредитування за ставкою 17 % річних і ніяких комісійних, запровадження новітніх технологій підвищення родючості грунтів. Настійливо радив керівникам районів відслідковувати і контролювати систему цін на продовольчому ринку і припинити масові перевірки різними контролюючими органами сільгоспвиробників, які нерідко виливаться у зведення рахунків і мають особистий інтерес.
Чіткі завдання визначено перед керівниками територій і відповідних служб щодо ремонту доріг, які мають обов’язково з’єднувати кожен населений пункт з райцентром, організації автобусних перевезень на селі (повинні охопити найвіддаленіші села), наведення елементарного порядку на вулицях і подвір’ях селищ, сіл і невеликих міст. Важливо всіляко підтримати діяльність сількомунгоспів.
Підбиваючи підсумки селекторної наради, Юрій Артеменко звернув увагу на кілька важливих моментів. По-перше, до 14 квітня завершити сівбу ранніх зернових. По-друге, до початку надходження нового врожаю повністю розрахуватися з боргами з виплати заробітної плати. На початок нинішнього року вона склала 4 млн. гривень. Протягом січня-лютого заборгованість зросла ще на 270,7 тис. грн. Повністю розрахувалися з селянами лише у чотирьох районах – Бердянському, Великобілозерському, Веселівському і Кам’ясько-Дніпровському.
„Ніякі наші успіхи у виробничій сфері нічого не будуть значити, якщо люди не відчують реального поліпшення у своєму житті, - наголосив губернатор. – Якщо на селі місяцями на платять зарплату (а вона на селі і так невисока), -- від наших тонн і процентів людині тепліше не стане. Але при цьому ми хочемо, щоб люди працювали, і працювали добре. Хочу нагадати всім: законодавче визначення терміну „заробітна плата” значить „винагородження за виконану роботу”. Це не ваша благодійність, це ваш обов’язок – вчасно платити зарплату”.
Керівник області визначив завдання, пов”язані з зайнятістю населення на селі, підготовкою і святкуванням 60-річчя Великої Перемоги, вирішенням проблем сільської соціальної інфраструктури (повний текст заключного слова Ю.Артеменка).
Прес-служба облдержадміністрації