Заступник голови обласної державної адміністрації Петро Гончарук взяв участь у засіданні «за круглим столом» та тему «Кому вигідне «вічне» будівництво запорізьких мостів», яке провело відоме всеукраїнське видання «Коментарі:».
Будівництво мостових переходів через Дніпро у Запоріжжі триває вже більше семи років, хоча завершити усі роботи планувалося ще у 2009 році. За цей час, через нестабільне фінансування з Держбюджету та щорічне зростання цін на будматеріали, загальна вартість будівельних робіт зросла з 1,9 млрд. грн. до майже 5 млрд. грн.
Минулого року відповідно до рішення Кабінету Міністрів України об’єкт незавершеного будівництва - мостові переходи через Дніпро, - передано з комунальної у державну власність. Петро Гончарук розповів, що саме нині робить зі свого боку обласна влада для того, аби прискорити темпи будівництва.
- Я вважаю, що запорізькі мости не можна називати довгобудом, бо це перше потужне та унікальне будівництво за всі роки незалежності України. На сьогодні зроблено вже дуже багато, і добре, що зведенням мостів тепер опікується держава, а не місто. Зараз відбуваються певні затримки у проведенні робіт, але у квітні Кабінет Міністрів України буде затверджувати обсяги та об’єкти фінансування об’єктів і виділяти на них кошти. Відтоді будівельні роботи мають активізувати та здійснювати у запланованому темпі. Хоча я переконаний, що перший транш у розмірі 450 млн. грн. ми отримаємо раніше, ще до квітня, - зазначив Петро Гончарук.
Стосовно співпраці обласної влади з генпідрядником ВАТ «Уманьавтодор» та міською владою, заступник голови ОДА зазначив, що між ними налагоджене повне порозуміння.
- Наші головні завдання – це врегулювання земельних відносин та вирішення фінансових питань. На сьогодні ми зробили все можливе, щоб генпідрядник отримав перший транш та міг розпочати будівельні роботи. Ми щільно співпрацюємо з міською владою та «Укравтодором». Перший заступник голови облдержадміністрації Віктор Ємельяненко щотижня проводить з ними наради, тобто, обласна влада бере активну участь у всіх процесах, - запевнив журналістів Петро Гончарук.
На одне з головних питань: чому вартість будівництва автомагістралі через річку Дніпро за кілька років збільшилась в 2,5 рази, відповів радник голови облдержадміністрації Іван Сухомлин. Також він підкреслив, що успішне будівництво, перш за все, залежить від фінансування: будуть гроші – будуть мости.
- Чому за останні роки вартість об’єкту зросла у 2,5 рази? Підвищення цін на будівні матеріали, зростання зарплат, інфляція – через ці та низку інших причин вартість будівництва значно збільшилась. Крім того, якщо у 2002 році долар коштував 1,8 грн., то зараз – 8 грн., і це також треба враховувати. Тому зараз для нормального будівництва та своєчасного завершення зведення автомагістралі від центральної влади нам необхідно тільки одне: стабільне фінансування. Не можна призупиняти будівництво, роботи мають йти безперервно. Наш об’єкт унікальний для всієї України, і не можна називати його «вічним» та найдорожчим, він – найефективніший, - зазначив Іван Сухомлин.
Управління у справах преси та інформації