В останні роки в області набуває інтенсивного розвитку запровадження моделі інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами. За статистичними даними управління освіти і науки обласної державної адміністрації на території регіону проживають 57968 дітей з порушеннями психофізичного розвитку, з них 19745 – діти дошкільного віку та 38223 – шкільного віку.
Для забезпечення їхніх освітніх потреб в області створена та успішно функціонує розгалужена диференційована мережа спеціальних освітніх закладів, класів, груп.
Цього року понад 33500 дітей отримують загальну середню освіту у спеціалізованих школах – інтернатах, спеціальних класах при ЗНЗ та в навчально-реабілітаційних центрах. Однак саме за інклюзивною моделлю займається 29421 учень з особливими потребами (19,5% від загальної кількості дітей у ЗНЗ проти 17% торік).
З 2008 року в області організовано спеціалізовану науково-методичну роботу, ведеться підготовка педагогічних кадрів для роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку. Базовим закладом для впровадження інклюзивного навчання визначено Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр. Внаслідок проведеної роботи суттєво збільшилась кількість експериментальних закладів. З 2009 року в області відкрито 14 експериментальних та дев’ять базових шкіл. Кадрове забезпечення таких закладів збільшено з 23 до 30 штатних одиниць. Окрім практичних психологів і логопедів у цих закладах введено п’ять ставок асистентів вчителів та шість - соціальних педагогів.
Разом з тим є діти (1647 осіб), які не можуть відвідувати навчальний заклад, з них 254 дитини не можуть пересуватися без сторонньої допомоги. Для таких дітлахів організовано навчання за індивідуальними програмами.
Управління у справах преси та інформації