Питання щодо сплати податку з фізичних осіб, які мають у власності земельні паї та самостійно обробляють їх з метою одержання прибутків, обговорили члени Комітету економічних реформ, засідання якого відбулося за участю голови облдержадміністрації Бориса Петрова. Згідно даних, оприлюднених під час заходу, лише із 31% земель, які обробляються одноосібниками, сплачуються податки, решта залишається «в тіні».
З доповіддю стосовно проблем, які виникають при сплаті податку за землю, виступив перший заступник голови Веселівської райдержадміністрації Юрій Голота. Як констатував посадовець, надходження податків за використання земель з метою отримання прибутку зменшується через недобросовісність орендарів, адже більшість з них воліє не реєструвати орендні відносини і не сплачувати податки. Земля в такому випадку буцімто обробляється одноосібниками для власних потреб. Цю інформацію підтверджують цифри: 23% земель району знаходяться у державній власності, 36% - в офіційній оренді, 32% зареєстровані за одноосібниками, селянами, які самостійно обробляють свій пай. З них 69% податки за землю не сплачують.
У той же час Ю.Голота зауважує, що районна держадміністрація не має реального впливу на орендарів, які приховують доходи з землі. Для ефективної роботи потрібно об’єднати зусилля виконавчої влади, податкової та органів держкомзему. З такою точкою зору погодились і голова обласної державної адміністрації Борис Петров, и представники обласної податкової служби, і керівництво управління земельних ресурсів. Тож до протоколу засідання внесено рекомендацію щодо створення робочої групи, до складу якої увійдуть керівництво обласної державної адміністрації, головного управління агропромислового розвитку, представники фермерських господарств, податкової та держкомзему на чолі з першим заступником голови ОДА Олексієм Литвином. Завдання робочої групи – вивчити питання та сформувати рекомендації власникам земельних паїв, а також, у разі потреби, підготувати пропозиції щодо внесення змін до чинної правової бази.
Управління у справах преси та інформації