У Національному заповіднику «Хортиця» на території історико-культурного комплексу «Запорозька Січ» у виставковій залі, обладнаній у приміщенні одного з куренів, відкрилась унікальна експозиція «Традиційні промисли запорожців».
Запорозькі козаки були не тільки вправними воїнами, але й добрими господарями. Рибальство, землеробство та чумакування з давніх часів були їх основними промислами. Підтвердження тому – тематична виставка предметів, зібраних науковими співробітниками заповідника під час етнографічних експедицій.
Виставка складається з трьох комплексів експонатів, які відображають особливості господарської діяльності запорожців. Відвідувач матиме змогу доторкнутись до старовинних човнів, видовбаних зі стовбурів дерев, побачити роботу ручного жорна, уявити себе чумаком, який вирушив до Криму по сіль - найбільшим експонатом виставки є реконструкція традиційного чумацького воза-мажі.
За словами генерального директора заповідника М. Остапенка, створена експозиція є чудовим місцем проведення уроків-екскурсій для студентів та учнівської молоді, а інтерактивний характер виставки дозволить гостям хортицької «Січі» пізнати минуле «на дотик».
Окрім виставки «Традиційні промисли запорожців» в історико-культурному комплексі відтворено інтер'єр будинку кошового отамана. Відчинені двері церкви Покрови Пресвятої Богородиці.
На черзі - створення експозиції у Військовій канцелярії: робочого місця писаря та канцеляристів, які забезпечували ведення ділової переписки на Січі. Вже готова 3-D модель майбутньої експозиції.
- На сьогодні Національний заповідник «Хортиця» є одним з найбільш відвідуваних закладів культури в Україні. У 2010 році туристичні об’єкти заповідника прийняли понад чверть мільйона осіб, значну частину з яких складають закордонні гості та члени офіційних делегацій, - зазначив заступник голови облдержадміністрації Микола Ярмощук. - У рамках підготовки до Євро-2012 його включено до основних туристичних маршрутів для відвідування гостями та учасниками чемпіонату. Голова облдержадміністрації Борис Петров стоїть на позиції його активної розбудови, в результаті чого заповідник має стати справжнім брендом нашої держави.
Управління у справах преси та інформації