Одним із найважливіших конституційних прав громадян України є право на захист своїх прав і свобод від порушень та протиправних посягань. Основним засобом захисту порушених прав є звернення до органів влади. Звернення громадян чутливо відображують стан суспільства, його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади, їх спроможність вирішувати проблеми.
У півріччі 2011 року на адресу облдержадміністрації надійшло 2325 звернень громадян, що майже дорівнює кількості звернень за аналогічний період 2010 року (2329).
Із 2325 звернень, що надійшли до облдержадміністрації, 1981 - письмове; 344 - подано громадянами на особистих прийомах. Повторні звернення становлять 0,6 % від загальної кількості, колективні - 9,8 %.
Всього протягом півріччя до облдержадміністрації звернулося 15907 громадян (у І півріччі 2010 року – 11864).У їхніх зверненнях було порушено 2728 питань різної тематики.
Найбільш актуальною групою питань протягом останніх років залишаються звернення щодо соціального захисту. Всього в І півріччі 2011 року отримано 687 таких звернень. Також спостерігається значне збільшення звернень щодо права на отримання субсидії на житлово-комунальні послуги.
Друге місце за актуальністю посідають питання житлового господарства - 440 звернень або 16,1 % від загальної кількості. Вони стосуються покращення якості надання житлово-комунальних послуг та зменшення тарифів, а також щодо проведення реконструкції, модернізації та будівництва об’єктів комунального господарства.
Поряд з цим проблемними залишаються питання аграрної політики і земельних відносин (219), комунального господарства (208), охорони здоров’я (200).
Найчастіше до облдержадміністрації зверталися найменш соціально захищені категорії громадян - члени багатодітних сімей, особи похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність (1220 звернень або 52,5 %).
Всі звернення, які надходять до облдержадміністрації, уважно розглядаються, викладені в них факти ретельно перевіряються. На контролі в облдержадміністрації за звітний період перебувало 1685 звернень, що становить 72,5 % від загальної кількості. Позитивно вирішено 12,8 % питань, в інших випадках надано відповідні роз’яснення.
Вікторія Гаврилюк, управління у справах преси та інформації