Таким було резюме першого віце-прем’єр-міністра Андрія Клюєва на прохання керівників ряду промислових підприємств щодо надання преференцій.
Під час наради, яка відбулася в облдержадміністрації під головуванням першого заступника глави уряду А.Клюєва, виступили голова правління ЗАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко та генеральний директор алюмінієвого комбінату Олександр Котюк.
Автомобілебудівний завод за час кризи постраждав дуже суттєво – обсяги продажу продукції впали у чотири рази. Нинішній певний підйом справу кардинально не покращує. Тому, на думку Миколи Євдокименка, галузь має отримати державну підтримку. Зокрема, автомобілебудівники пропонують тимчасово повернути ставку мита на іномарки до 15%, виключити з оподаткування частку прибутку, яка спрямовується на розробку нової продукції, дозволити імпорт обладнання, яке не виробляється в Україні, без ввізного мита.
У ході обговорення цього питання Андрій Клюєв висловив переконання, що треба стимулювати попит на українське авто. – Ми повинні підвищити долю вітчизняних комплектуючих у виробництві автомобілів до 50% і підвести під нього банківське кредитування. Тоді це буде справді народний автомобіль, - зазначив урядовець.
Запорізький алюмінієвий комбінат здав позиції не лише через кризу, а й через високі тарифи на електроенергію. Як нагадав його керівник Олександр Котюк, питання щодо економічно обґрунтованих тарифів порушується перед урядом ще з 2005 року, але безрезультатно. Нині підприємство працює лише на 20% потужностей, не витримуючи конкуренції, оскільки енергетична складова у собівартості продукції перевищує 80%. Перший віце-прем’єр-міністр у свою чергу поцікавився, що робить комбінат для зниження енергоємності виробництва, і попередив, що держава допомагатиме тим, хто сам щось робить.
За підсумками обговорення Андрій Клюєв доручив міністру промполітики Дмитру Колєснікову у місячний термін підготувати пропозиції щодо вирішення больових питань таких підприємств як ЗТМК, ЗАлК, ЗАЗ, «Кремнійполімер».
Управління у справах преси та інформації