Програма медичних гарантій включає надання безоплатної реабілітації за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах». Отримати таку допомогу може кожен, незалежно від місця проживання та реєстрації. Зокрема, і внутрішньо переміщені особи. Послуги реабілітації у стаціонарних умовах надають 319 закладів країни, які уклали договір із НСЗУ за цим пакетом. Про це нагадує Національна служба здоров’я України. Фахова реабілітаційна допомога – це відновлення навичок, необхідних для повсякденного функціонування та активного життя. Вона може знадобитися внаслідок перенесення операцій, травмувань, тривалого лікування або хвороб. Залежно від діагнозу, пацієнти можуть потребувати ортопедичної, кардіореспіраторної, психологічної, нейро- чи інших видів реабілітації. Як отримати безоплатно реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах? За електронним направленням: направлення створює лікуючий лікар, зокрема лікар фізичної та реабілітаційної медицини. З цим направленням слід звернутися до медзакладу, який має договір за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах»; При переведенні: якщо пацієнт після лікування в стаціонарі потребує подальшої реабілітації, то його можуть перевести до іншого медзакладу або клінічного підрозділу тієї ж лікарні. Окремо отримувати електронне направлення при переведенні не потрібно. Як знайти заклад, який надає послуги з реабілітації стаціонарно? Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, оператор назве, які медичні заклади мають договір з НСЗУ на стаціонарну реабілітацію дітей та дорослих, а також адресу і контакти реєстратури; На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі (дашборду) «Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій». Карта покаже найближчі заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням. Куди і як поскаржитись, якщо відмовляють у допомозі або вимагають оплату? Якщо під час звернення до закладу реабілітації внутрішньо переміщеній особі відмовляють у наданні послуг, вимагають оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, чи зробити благодійний внесок – це порушення прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення: зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу; заповнити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ.