Продовжує працювати державна програма з надання роботодавцям компенсації витрат за облаштування робочого місця для осіб з інвалідністю. Головна її мета – посилити зацікавленість роботодавців до працевлаштування людей з особливими потребами і, в свою чергу, надати можливість обмежено придатним громадянам повернутися до активної зайнятості та соціалізуватися.
Роботодавець, який надав роботу людині з першою або другою групою інвалідності та підлаштував під її потреби робоче місце, може отримати грошову компенсацію у сумі, що не перебільшує 106,5 тис. грн – за осіб з інвалідністю І групи та до 71 тис. грн – за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю ІІ групи.
Що ж за ці кошти можна придбати?
Перелік допоміжних засобів досить великий. Він, зокрема, включає такі позиції:
-
меблі та фурнітура для робочих місць;
-
комп’ютери та оргтехніка;
-
програмне забезпечення;
-
поручні та бруси;
-
машини для виробництва та оброблення;
-
засоби для захисту здоров’я і безпеки на робочих місцях тощо.
«На компенсацію можна податися лише, якщо співробітник з інвалідністю розпочав працювати у вашій компанії протягом останніх 90 днів на момент подання заяви», – пояснює директорка Запорізького обласного центру зайнятості Ірина Дуднік. Вже з початку поточного року три роботодавці Запорізької області працевлаштували осіб з інвалідністю 2-ї групи, створили для них зручні умови праці та подали документи на отримання компенсації. Сума фінансування склала 211,0 тисяч гривень.
Як отримати компенсацію?
-
Після облаштування робочого місця для працевлаштованої людини з інвалідністю роботодавець впродовж 90 днів може подати заяву про надання відшкодування вартості витрат до центру зайнятості за місцем провадження своєї господарської діяльності.
До заяви, в якій зазначаються відомості про роботодавця та найманого працівника, необхідно додати:
-
копію документу, що підтверджує працевлаштування особи (наказ/розпорядження про прийняття на роботу або примірник трудового договору чи відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);
-
документи, що підтверджують придбання допоміжних засобів для облаштування робочого місця (договір, рахунок-фактура, рахунок, квитанція, накладна тощо).
Центр зайнятості після розгляду наданих роботодавцем документів у 10-денний термін приймає рішення про надання компенсації або відмову в її наданні.
-
Подання роботодавцем заявки на отримання компенсації через портал електронних послуг ДІЯ виглядає так:
-
авторизація на порталі Дія за допомогою КЕП;
-
заповнення заяви, де треба вказати дані про особу з інвалідністю та облаштоване робоче місце;
-
прикріплення документів, які підтверджують працевлаштування, купівлю допоміжних засобів та довідку медико-соціальної експертної комісії, яка засвідчує інвалідність співробітника;
-
вказання IBAN свого рахунку;
-
підписання заяви КЕПом.
Рішення щодо цього питання буде ухвалене впродовж 10 робочих днів. В разі позитивного – кошти надійдуть на рахунок впродовж 5 робочих днів.