МОЗ України розробило проєкт наказу «Про затвердження Вимог до тверджень про поживну цінність харчових продуктів та тверджень про користь для здоров’я харчових продуктів» та винесло його на громадське обговорення. Вимоги стосуються товарів, вироблених в Україні та за кордоном, зокрема дієтичних добавок і дитячого харчування, якщо відповідно до цих положень не передбачено нічого іншого.
Так, згідно з вимогами, реклама, маркування та документи на продукт повинні містити лише доказову інформацію, не повинні мати неправдиві відомості, дані, які споживач може неправильно трактувати. Інформація про продукт не повинна спростовувати тези, що збалансоване харчування не може забезпечити достатню кількість поживних речовин. Виробник також не може заохочувати до надмірного вживання певного продукту.
Проєкт містить вимоги, які стосуються тверджень щодо розвитку та здоров'я дітей, зниження ризику захворювання через додання у раціон певного продукту. Отже, якщо на продукті (також у рекламі або документі) буде вказано, що він знижує ризик певного захворювання, виробники повинні повідомити про інші фактори ризику хвороби.
Інформацію про додані вітаміни можна вказувати лише тоді, коли їх вміст відповідає затвердженим вимогам. Писати про поживну цінність продукту можна лише згідно з переліком затверджених термінів, ознайомитися з яким можна тут.
Тепер використовувати твердження про користь певного харчового продукту можна лише після того, як виробник виконав усі вимоги. Потрібно вказати скільки, коли та в яких кількостях людина повинна вживати продукт для того, щоб досягти поліпшення здоров'я.
Згідно з новими вимогами реклама, маркування та документи на продукт повинні містити інформацію про можливу небезпеку для певних груп споживачів, якщо така є, та попередження, якщо надмірне споживання продукту може бути небезпечним для здоров'я. Забороняється використовувати рекомендації фахівців (лікарів, науковців, експертів), якщо вони не підтверджені загальновідомими дослідженнями щодо цього продукту.
За матеріалами сайту МОЗ