Протягом першого півріччя до облдержадміністрації надійшло 3818 звернень громадян. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року загальна кількість звернень збільшилася у два рази (І півріччя 2018 року – 1905 звернень).
За словами фахівців відділу по роботі зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації, це сталося через зростання кількості заяв від малозабезпечених верств населення щодо надання матеріальної допомоги на лікування.
Під час проведення особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації отримано 83 звернення, що на 39% менше, ніж у І півріччі 2018 року (136 звернень).
Через вищі органи державної влади надійшло 397 звернень громадян, що становить 10,4 % від загальної кількості звернень.
Найбільш актуальною групою питань протягом останніх років залишаються питання соціального захисту. Загалом у першому півріччі 2019 року отримано 3134 звернення цієї тематики або 77,6% від загальної кількості питань (1 півріччя 2018 року – 1092 або 51,7%). Пріоритетним для громадян було надання адресної грошової допомоги на лікування (93,9% від загальної кількості питань цієї тематики). Серед інших - призначення та виплати субсидії, отримання соціальних виплат.
Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 210 або 5,2% від загальної кількості порушених питань. Питома вага цих питань у порівнянні з аналогічним показником минулого року зменшилася на 6,5% (І півріччя 2018 року – 236 або 11,7 відсотка). Найчастіше у цій тематичній групі зверталися стосовно незадовільного стану житлового фонду і прибудинкових територій, якості житлово-комунальних послуг, тарифної політики та оплати, а також неналежного стану автомобільних доріг.
На третьому місці за актуальністю перебувають питання охорони здоров’я – 128 (3,2%), кількість яких збільшилася на 19,6% у порівнянні з минулим роком. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання щодо надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками в рамках державної програми «Доступні ліки», роботи МСЕК, вибору лікаря первинної допомоги, неправомірних, на думку заявників, дій працівників закладів охорони здоров’я.
Значна частина звернень надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки – 1718 звернень або 45% від загальної кількості. Здебільшого ця категорія громадян зверталася за матеріальною допомогою для вирішення соціально-побутових проблем та оплати лікування.
У рамках реалізації обласної програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, інвалідів, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах, «Назустріч людям» з обласного бюджету виділено адресну грошову допомогу 2654 громадянам на загальну суму 5,144 тис. грн.
Керівництво облдержадміністрації приділяє велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з жителями області під час проведення особистих та виїзних прийомів, гарячих телефонних ліній.
У рамках реалізації проекту «Влада на зв’язку з громадськістю», який є дієвим механізмом взаємодії жителів Запорізької області з керівництвом облдержадміністрації, за звітний період проведено 13 гарячих телефонних ліній голови облдержадміністрації та його заступників, на які зателефонували 152 жителі області.
Загалом за результатами розгляду звернень позитивно вирішено 2224, що становить 58,3% від загальної кількості звернень.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю