Стан реалізації проєкту «Обдарована молодь – майбутнє України» обговорили учасники засідання розширеної колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації. У заході взяли участь начальники районних, міських відділів та управлінь освіти, представники органів управління освітою об’єднаних територіальних громад, керівники шкіл-інтернатів.
Як підкреслила директорка Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова, завдяки узгодженим діям навчальних закладів та органів управління освітою всіх рівнів протягом останніх років учителі області мають позитивні результати та досягнення у розбудові освітнього простору.
Так, у 2017-2018 навчальному році в закладах загальної середньої освіти серед учнів 6-11 класів у Запорізькій області навчалися 73 543 учні; у 2018-2019 навчальному році – 72 230 учнів.
Серед них взяли участь у всеукраїнських учнівських предметних олімпіадах:
- на І етапі (шкільному) - 91 832/106 248 учнів, що більше на 80% та 68% від загальної чисельності учнів 6-11 класів. Практично кожен учень бере участь в олімпіадах, навіть з кількох предметів.
- на ІІ етапі (районному) міському) - 19 036/17 253 учнів або 26% та 24% від загальної чисельності учнів 6-11 класів.
- на ІІІ етапі (обласному) - 1766/1780 учнів, що становить 2,4% та 2,5% від загальної чисельності учнів 6-11 класів.
- на IV етапі (державному) - 101/112 або 0,1% та 0,2% від загальної чисельності учнів 6-11 класів.
Упродовж двох років лідерами в командній першості за кількістю переможців та якістю виступів стабільно залишаються: Вознесенівський, Олександрівський та Хортицький райони м. Запоріжжя, серед сільських районів: Вільнянський, Василівський, Мелітопольський, Приморський, що є підтвердженням системної роботи педагогічних працівників щодо виявлення, розвитку та підтримки здібних учнів.
Якість виступу команд області два роки поспіль залишається стабільно високою на олімпіадах з російської мови та літератури й правознавства.
Найкращих показників досягнуто командами області на олімпіадах: з правознавства (шість переможців) два роки поспіль; з хімії (сім переможців) у 2017-2018 н.р., у 2018-2019 н.р. – шість переможців; з інформаційних технологій та економіки - по п’ять переможців у 2018-2019 н.р.
Водночас на олімпіадах з інформатики та іспанської мови відсутні переможці фінального етапу протягом двох років, що свідчить про низький рівень підготовки учнів з цих предметів.
У 2018-2019 навчальному році відсутній результат участі учнів закладів загальної середньої освіти області з німецької та французької мов, фізики.
У 2018 році обласною премією нагороджено 77 учнів, з яких вісім вибороли перемогу в двох конкурсах і олімпіадах та отримали винагороду за кожне призове місце; у 2019 році обласною премією нагороджено 74 учні, з яких четверо перемогли у двох конкурсах і олімпіадах та отримали винагороду за кожне призове місце.
Щодо головних завдань на 2019 рік Тетяна Озерова підкреслила, що необхідно змінити підхід до рейтингової участі в обласному етапі олімпіад з урахуванням учасників від об’єднаних територіальних громад та сприяти з нового навчального року проведенню ІІ етапу олімпіад окремо для закладів освіти районів та об’єднаних територіальних громад. Крім цього, слід розробити заходи з розвитку і підтримки обдарованої учнівської молоді на рівні районів, об’єднаних територіальних громад, закладів освіти з урахуванням пропозицій щодо співпраці із закладами вищої освіти.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю