Уряд цього року фінансує ремонт більш ніж 3500 км українських автошляхів. Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман неодноразово заявляв, що якісний ремонт українських доріг є одним з пріоритетів Уряду. Починаючи з 2016 року фінансування дорожньої галузі щорічно збільшується. В бюджеті на 2019 рік передбачено більше 55 млрд грн, частина з яких піде на ремонт доріг Запоріжжя.
Коли Уряд Володимира Гройсмана приступив до масштабного ремонту доріг, зі 170 000 км українських шляхів станом на 2016 рік понад 90% були визнані такими, що не відповідають нормам. Причина такого стану – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг, корупція та низька якість виконання робіт. Протягом 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція в країні майже не проводилися, а робота Укравтодору була фактично заблокована.
З квітня по червень 2016 року Урядом були розблоковані рахунки Укравтодору, проведені ключові тендери. У 2016 році Уряд профінансував відновлення 900 км доріг. У 2017 – вже понад 2100 км. Це найбільша кількість доріг, що відремонтована за рік, починаючи з 2005 року.
Цього року буде якісно відремонтовано близько 3 500 км автошляхів, з них 1100 км – державних шляхів.
Створений Дорожній фонд починаючи з 2018 року забезпечує гарантоване фінансування українських доріг. Цього року на ремонти і будівництво доріг спрямовано близько 46 млрд грн, з них 11,5 передається в регіони на ремонт місцевих доріг. В проекті бюджету на 2019 рік Урядом передбачено виділення 55 млрд грн на дорожню галузь, з них 17,6 млрд грн. на місцеві дороги. Ще 2,5 млрд грн піде на безпеку дорожнього руху.
- Це частина реалізації нашої стратегії – за 5 років з’єднати всі обласні центри України. Наголошую: українці мають право їздити по добрих дорогах і будуть їздити по якісних дорогах, - заявив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман.
Раніше кошти на ремонти регіональних доріг виділялись в «ручному режимі». Саме тому деякі дороги не ремонтувались роками, а то і десятиліттями. З цього року Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. Кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця, і вже місцева влада визначає, ремонт яких доріг є пріоритетним для цього регіону.
Завдання, яке ставить Уряд – за 5 років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри. Дороги мають будуватись за новими стандартами. Тепер якість ремонтів державних доріг суворо контролюється, а тендери проводяться винятково в системі ProZorro. Також Укравтодор зробив жорсткішими вимоги до підрядників – тепер за всіма контрактами на середній ремонт – гарантія не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років. Окрім держави, ремонти доріг контролюють також незалежні експерти і громадські організації.
- Держаудитслужба постійно перевіряє фінансову звітність, плюс існує система лабораторних досліджень. Бригади роблять проби і визначають, чи відповідає технологія нормам. Жодної гривні ми не платимо за погано зроблені дороги. Цього року зроблено біля 3 тис. таких досліджень. Плюс 300-400 різних перевірочних заходів, які дозволяють добиватися якості, - підкреслив Володимир Гройсман.
Якщо місцеві дороги в Запорізькій області ремонтує місцева влада за кошти державного бюджету, то за ремонт державних доріг відповідає Укравтодор. У 2017 році обсяг фінансування на ремонт доріг становить 347 млн. грн., з них державного значення – 246,2 млн. грн., місцевого значення – 100,6 млн. грн.
У 2018 на ремонтні роботи профінансовано 1222,8 млн. грн., виконано на суму 847,3 млн. грн.
За матеріалами Урядового порталу